Sirvides Autor "Allikmaa, Jaak" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Optimaalse veoskeemi väljatöötamine puitmajade veol Eestist Rootsi(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Allikmaa, Jaak; Mägi, TõnuAutor uuris töös probleemi, kus puitmajade transport Eestist Rootsi ja kliendile ukseni on kallis tänu kaubagrupi eripärale, milleks on kraanaga mahalaadimine lõpptarbija juures. Autor sai kogemuse põhjal ja klientidelt saadud info põhjal öelda, et kui kasutada tavatransporti lõpptarbijani ning kohalikku kraanateenust siis tuleb ühe puitmaja paki veokulu kokku umbes 450 €. Selline kulu on Stockholmini, kus praeguses turuseisus maksab üks laadimismeeter tavatranspordiga 100 € (puitmajad üksteise peale laetuna kahes kihis võtavad kokku kolm laadimismeetrit, mis annab ühe arvestuseks 1,5 laadimismeetrit) ja kraana teenus 300 €, kus sees on arvestatud sõit algusega baasist, mahalaadimine ja sõit baasi tagasi. Mida kaugemal on mahalaadimise punktid, seda kallimaks veokulu kujuneb. Autori klientuuri põhimure oli oma tarbijatele uksest-ukseni puitmajade transporditeenuse pakkumine, mis sisaldub juba toote hinnas ja lõpp-tarbijal ei jää mud teha kui osta toode ja see tuuakse talle soovitud kohta kohale. Selleks pidi autor leidma optimaalseima veoskeemi transpordiks, mis hoiaks kokku kulusid autori tööandjale ja samas pakuks odavaimat hinda klientuurile, mis suurendaks nende konkurentsivõimet läbi lihtsaima ja soodsaima teenuse pakkumise. Töö teostamiseks kasutas autor endal olemasolevaid hüdrokraanadega varustatud autoronge ja küsis hinnapakkumised laevaliinidelt, et kokku arvutada erinevad veokulud. Veoskeeme kasutas autor kokku üheksa, nende alla kuulusid veod ainult oma autorongidega, kabotaažveod ja veod erinevaid autoronge koos kasutades. Autor uuris põhjalikult kabotaažvedude kulusid ja võrdles neid oma transpordiga. Veokuludest järeldus, et ühiku hinna erinevused omatranspordi ja kabotaažvedude vahel on marginaalsed ja mõistlik on kasutada antud vedudeks kabotaaži. Kabotaaž veoskeem annab autorile olulise eelise koormates ainult ühte autorongi ja sooritades veod etteantud tarnetingimustel ning võimaldab komplekteerida optimaalseimad veoringid Rootsi terminalis. Uurimusküsimuse ehk kalli veohinna optimeerimiseks leidis autor lahenduse, millega suutis veokulud viia ühe ühiku kohta 198 € Stockholmini, mis on võrreldes 450 € hinnaga 56% odavam, see on oluliselt soodsam teenus ja vastab klientuuri soovidele ning annab autori tööandjale võimaluse pakkuda kvaliteetset teenust soodsama hinnaga ning optimeerida kulusid ise lühemaid veoringe Rootsi terminalis komplekteerides. Töös selgus, et klientidele tuleb teha erinevad hinnapakkumised seoses erinevate veokuludega, vastavalt klientuuri eripäradele. Oluline on vedada täiskoormaid, sest töös selgus, et osakoormate veol suurenevad veokulud oluliselt. Vastavalt kilometraažile saab teha täpsed hinnapakkumised piirkonniti ja klientuur saab transpordi pakkumise lisada koos toote pakkumisega ning lõpp-tarbija saab mugava ning soodsa transporditeenuse, mis hoiab autori klientuuri konkurentsis tihedal Rootsi puitmajade turul.