Sirvides Autor "Andruse, Aimar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Tasuvusanalüüsi kalkuleerimine mopeedautode rentimisteenuse Vindiisel OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-10) Andruse, Aimar; Gorislavskaja, InnaKäesoleva töö eesmärgiks oli leida mopeedautode lisateenusena rentimise kasumlikkus ja jätkusuutlikkus firma Vindiisel OÜ näitel. Oli vaja leida teenuse vajalikkus klientide arvates ning majanduslik kasumi tootlikkus firma jaoks. Selle väljaselgitamiseks koostati kliendiuuring ning analüüsiti, millised kulud kaasneksid ettevõttele teenuse loomisega. Firma senist arengut analüüsides ning kasvu prognoosides võib järeldada, et firma on suuteline uude lisateenuse loomisesse investeerima. Vindiisel OÜ-le lisateenuse loomiseks uuriti, mida on vaja sellise teenuse jaoks, leiti sobivad mopeedautod, võrreldi neid ning valiti odavaim ning vastupidavaima käigukastiga mopeedauto Aixam City Pack. Renditeenuse loomiseks moodustati Eesti Vabariigis kehtival liiklusseadusel põhinev mopeedauto rendileping. Läbiviidud SWOT analüüsi käigus saadi teada lisateenuse tugevused, nõrkused, eesmärkide täitmise erinevad võimalused ja kaasnevad ohud, mida kasutati riskide analüüsimiseks ja tegevuskava koostamiseks. Oluline on saavutada võimekus tasuda kõik teenusaga kaasnevad kulutused, leida partnerlus, parimad moodused klientide teenindamiseks ning suutlikkus pakkuda firmale lisaväärtust. Konkurentsianalüüsist leiti, et sarnaste ettevõtete päevase rendihinna vahemikud varieeruvad, kuid jäävad 14-70 euroni. Lisateenuse prognoositavatest ja amortisatsiooni kuludest järeldub, et teenuse kogumaksumus on umbes 142 950 eurot. Teenuse maksumusest järeldub see, et kahe aasta aritmeetilisest keskmisest, lisades käibemaksu ja kasumi protsendi, kujuneb ühe päeva koguhinnaks 72,63 eurot. Järeldusena ei peeta seda optimaalseks, sellepärast, et võrreldes teiste teenusepakkujate hinnaga ei ole see konkurentsivõimeline. Selleks, et kujundada hinda võimalikult soodsaks pakub autor välja, soetada kasutatud mopeedautosid, mopeedautode ostmiseks või tööjõukulude katmiseks taotleda toetusi ja kaasata investoreid, et hind tuleks soodsam. Antud töö raames viidi läbi küsitlus, millele oli vastajaid veidi üle saja inimese. Selgus, et kliendid, kes tahaksid kasutada sõiduki rentimise teenust, rendiksid parema meelega sõiduauto, Tartu rattaringluse jalgratta või elektrilise tõukeratta, sest usuvad, et mopeedauto pole piisavalt turvaline, kiire ega mugav. Vastajatel, kellel oli olemas isiklik sõiduvahend, ei olnud renditeenusest üldse huvitatud. Samuti on inimesed nõus renditeenuse eest maksma maksimaalselt 35 eurot päevas, kuid kulutusi arvestades tuleb rendihinnaks palju suurem summa. Küsitlusest võib järeldada, et mopeedautode rentimise vastu puudub huvi. Teenuse loomine antud ettevõttele oleks liiga kulukas. Kõrge hinna tõttu ei ole teenus klientidele atraktiivne, samuti ei suuda firma konkureerida teiste teenusepakkujatega. Selleks, et teenus oleks ettevõttele kasulik ning jätkusuutlik peaks autode rentimisi päevas olema vähemalt 15. Sellise rentimiste arvu saavutamine on aga ennustamatu. Autode hooldamisega seotud iga-aastased, jooksvad ning ka ettearvamatud kulud seoses sõidukite kasutamisega igapäevaselt on väljaminekut nõudvad. Lisateenuse käivitamine viiks ettevõtte suure tõenäosusega kahjumisse. Küsitlusest selgub, et sellisel teenusel ei oleks turgu. Edasiseks uurimissuunaks võiks olla elektri mopeedautode kasutamise otstarbekuse analüüs ning kuluefektiivsus sarnases teenuses. Samuti võiks läbi viia uue laiahaardelisema küsitluse, mille põhjal saaks teha uusi järeldusi ning jõuda nende inimesteni, kes seda teenust kasutaksid.