Sirvides Autor "Arro, Terje" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Koolikiusamine ja selle vähendamise võimalused Lääne-Virumaa koolide näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Arro, Terje; Kool, HelenLõputöö teema on „Koolikiusamine ja selle vähendamise võimalused Lääne-Virumaa koolide näitel“. Töö maht on 48 lehekülge, millele lisanduvad kasutatud kirjandus ja lisad. Töös on kasutatud 5 joonist, 35 allikat, neist 4 on võõrkeelsed. Koolikiusamine on aktuaalne teema erinevates haridusasutustes. Kiusamisel võivad olla pikaajalised ja negatiivsed mõjud laste vaimsele ja füüsilisele tervisele ning koolikiusamine võib esile kutsuda erinevaid sotsiaalseid häireid, seetõttu on oluline leida ja rakendada koolides kiusamise vähendamise meetmeid. Lõputöö eesmärk on anda ülevaade koolikiusamisest ja selle vähendamise võimalustest ning selgitada välja koolides kasutatavad kiusamise vähendamise meetmed Lääne-Virumaa üldhariduskoolide põhjal. Uurimisülesanded on: 1. Anda teoreetiline ülevaade kiusamise olemusest ja selle vähendamise võimalustest. 2. Välja selgitada, kas ja mil määral esineb kiusamist Lääne-Virumaa üldhariduskoolides. 3. Kaardistada, milliseid kiusamise vähendamise võimalusi koolides rakendatakse. 4. Selgitada välja, kuidas on kiusamise osakaal viimase kolme aasta jooksul koolides muutunud. 5. Analüüsida, kui tõhusaks peetakse koolis kasutusel olevaid kiusamise ennetusmeetmeid. Esimeses peatükis käsitletakse teoreetilist lähtekohta, milleks on sotsiaalse õppimise teooria. Teises peatükis annab autor teoreetilise ülevaate kiusamise olemusest je selle vähendamise võimalustest. Kolmandas peatükis tutvustatakse empiirilise uuringu metoodikat. Neljandas peatükis esitatakse uuringu tulemused. Töös kasutatakse andmekogumise meetodina elektroonilist küsitlust, analüüsimisel kombineeritud meetodit. Uurimuse valimi moodustasid 19 Lääne-Virumaa üldhariduskooli koolijuhti. Uurimistulemuste järeldused: - enamikus koolides esineb kiusamist; - kiusamise ennetustööga tegeldakse koolis tõhusalt, rakendatakse nii tõenduspõhiseid programme kui ka muid meetmeid; - kiusamise osakaal on viimase kolme aasta jooksul enamikus koolides vähenenud; - enamikus koolides peetakse kiusamise ennetusmeetmeid tõhusaks; - respondentide enamiku vastustest ei selgunud, et koolis on kiusamine probleem.