Sirvides Autor "Arro, Tiia" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ettevõtte tarneahela optimeerimine läbi äriprotsesside tõhustamise(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Arro, Tiia; Janno, JelizavetaKa käesoleva lõputöö näidisettevõtte PLM Group 3D Printing ApS probleemiks on ettevõttesiseste üheste äriprotsesside puudumine ja seetõttu informatsiooni liikumise puudulikkus, mis võib pikemas perspektiivis viia tarnahela suutlikkuse vähenemiseni. Probleemi lahendamiseks seadis lõputöö autor eesmärgiks anda ülevaade ettevõtte 3D-printerite tarneahelast, kaardistada ettevõttesisene tellimuse täitmise äriprotsess, analüüsida tarneahelat ja sisemisi protsesse, et leida kitsaskohad ning pakkuda välja soovitusi tarneahela efektiivsuse tõstmiseks. Eesmärgini jõudmiseks püstitas autor uurimisküsimused. Uurimismeetodina kasutas autor kvalitatiivset juhtumiuurimust. Andmekogumismeetoditena kasutas autor osalusvaatlust ja poolstruktueeritud intervjuusid, millede käigus kõigepealt autor kaardistas olemasoleva sisemise tellimuse täitmise äriprotsessi ja tuvastas võimalikud kitsaskohad, analüüsis kitsaskohti osalusvaatlusest ja poolstruktueeritud intervjuude tulemustest lähtuvalt ning sünteesis tulemustest ja teooriale tuginedes uue, parendatud äriprotsessi ning tegi ettepanekud, kuidas läbi äriprotsesside tõhustamise tarneahela efektiivsust kasvatada. Uurimusest selgus, et vastavalt teooriale on ettevõtte äriprotsessid üks kolmest komponendist, mis moodustavad tarneahela raamistiku ja seetõttu on äriprotsesside juurutamine kõigepealt ettevõttes sees ja siis teiste tarneahela lülide vahel tarneahel efektiivsuse koha pealt hädavajalik. Teooria kohaselt on identifitseeritud kaheksa põhilist äriprotsessi: kliendisuhete haldamine, klienditeeninduse juhtimine, nõudlusahela juhtimine, tellimuse täitmine, tootmisvoo juhtimine, tarnijasuhete haldus, tootearendus ja turule toomine, tagastuste haldamine. Autor kaardistas ja analüüsis töö käigus tellimuse täitmise äriprotsessi ühe tarnija ühe 3D-printeri tüübi näitel. Sünteesi käigus selgus, et kuna on tegemist rahvusvahelise ettevõttega, mis tegutseb erinevates riikides üle Skandinaavia, puudub ettevõttes ühtne tellimuse täitmise äriprotsess, on tekkinud erinevad praktikad, kuidas klientide nõudlust rahuldatakse. Autor tuvastas uurimise käigus, et ettevõttes puudub ühtne müügilepingu vorm, ostuosakonnale ostutellimuse täitmiseks antav informatsioon on puudlik, 3D-printerite transpordis on vähene kontroll saabumisaegade suhtes, paigaldusinseneridel puudub info, milline aeg on sobivaim printeri paigaldamiseks ning arveldamine klientidega viibib informatsiooni puudumise tõttu. Sünteesi tulemusena valmis uus, parendatud tellimuse täitmise äriprotsessi voodiagramm ning samuti tegi lõputöö autor ettepaneku juurutada tellimuse täitmise protsessi juhtimine, määrata töötajatele kindlad vastutusalad ning andis soovitusi, millised on alamprotsesside sisendite ja väljundite täpsuse ning kvaliteedi tõstmise suhtes. Autori hinnangul saavutas ta lõputöö jaoks püstitatud eesmärgi ja arvab, et uut tellimus täitmise äriprotsessi rakendades ning soovitusi järgides muutub tellimuse täitmise äriprotsess 50% kiiremaks ning seeläbi tõuseb kogu tarneahela efektiivsus. Edaspidisteks uurimissuundadeks soovitab autor uurida protsessipõhisele juhtimisele üle mineku võimalusi ettevõttes PLM Group 3D Printing ApS.