Sirvides Autor "Arulaan, Karl Robert" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Väikeste transpordiettevõtete digitaliseerimine Deliverest OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-12) Arulaan, Karl Robert; Mering, Heiti; Maas, ReneEesti transpordisektoris on väga tihe konkurents ning klientide ootused teenuse kvaliteedile ning klienditeenindusele tõusevad. See on pannud väikeettevõtted keerulisse olukorda, sest ressursid investeeringuteks on piiratud seoses madala kasumiga. Samas teavad kõik, et oluline on käia ajaga kaasas ning pakkuda oma klientidele teenust, mida nad soovivad. Kogu maailmas on hetkel toimumas digitaliseerimine erinevates sektorites, mis võimaldab parendada protsesse ning kaotada ebaefektiivsed tegevused. Väikeste transpordiettevõtete jätkusuutlikkuse jaoks on oluline, et kõik võtaks osa digitaliseerimisest. Sellest eemale jäämine võib tähendada kliendisuhete lõppemist ning ettevõtte pankrotti. Lõputöö esimeses peatükis tehti ülevaade maantee- ja ekspressvedude teoreetilisest küljest. See aitas seletada Deliverest OÜ teenuseid, mida tutvustatakse töö järgmistes osades. Samuti kirjeldati klienditeeninduse ning transpordikulude rolli transpordiettevõtetes. Digitaliseerimise punktis tutvustati kaubavedude teoreetilist osa, millest koosneb suurem osa antud lõputöö uurimisest. Antud teoreetilised teadmised on olulised, et mõista nüansse, mis tekivad seoses erinevustega tarkvarade funktsioonides. Iga ettevõtte jaoks on oluline täita oma klientide ja omanike poolt püstitatud eesmärke. Kvaliteetse teenuse eelduseks on korralik klienditeenindus. Klienditeenindus algab tellimuse jõudmisest ning lõppeb järelteenindusega pärast tellimuse teostamist. Sagedasti eelistatakse väikeettevõtete käest teenuse tellimist, sest nemad suudavad pakkuda kliendi jaoks vajalikku paindlikkust. Samas eeldavad kliendid, et ka väikeettevõtte peab pakkuma nende poolt oodatud operatiivset ning toimivat klienditeenindust. Digitaliseerimisel on oluline roll, et parandada ettevõtete klienditeeninduse kvaliteeti, sest jäävad ära mitmed ressursimahukad protsessid ning seeläbi on võimalik rohkem panustada aega klienditeenindusele. Transpordi haldamise süsteem on oluline tööriist erinevate sektorite ettevõtete jaoks. See võimaldab kauba omanikel väiksema ajakuluga jälgida oma saadetisi ja laadimisi. Samas vedajad ning ekspediitorid kasutavad antud tarkvara, et hallata oma tellimusi ning jälgida kogu protsessi planeeritud toimimist. Hetkel on antud tarkvarad pigem kasutusel suurettevõtete poolt, kuid samas on investeeringud tarkvara kasutamiseks muutunud viimastel aastatel oluliselt väiksemaks ning seeläbi tekitanud ka võimaluse väikeettevõtetele. Transpordiahela ideaalseks toimimiseks peaksid transpordi haldamise süsteemi kasutama nii kaubaomanikud kui ka vedajad, sest see vähendaks oluliselt andmevahetuse kiirust ning parandaks kvaliteeti. Lõputöö aluseks võeti väike transpordi ettevõte Deliverest OÜ. Töö uurimuslikus osas kaardistati hetkel toimivad protsessid. Tänu sellele oli võimalik tuvastada kitsaskohad ning analüüsida, mis protsesside puhul oleks võimalik enim efektiivsust tõsta. Kaardistamise tulemusena selgus, et hetkel toimub ettevõttes väga palju dubleerimist. Lisaks on andmevahetus klientide ja vedajatega on aeglane ning vigaderohke. Antud probleemide tõttu on logistiku töömaht liiga kõrge. Seda tuleks oluliselt vähendada, et oleks võimalik ühe logistikuga tõsta ettevõtte käivet ja kasumit. Autor viis läbi ka vaatluse, et hinnata igale protsessile kuluvat aega ning hinnata hetkel toimuvate protsesside kulutusi. Lõputöö käigus viidi läbi küsitlus seoses Deliverest OÜ klientide valmisolekuga kasutada digitaalseid lahendusi. Ligi 90% klientidest olid arvamusel, et väikeste transpordiettevõtete digitaliseerituse tase on madal ning nad tõid välja, et ootavad kindlasti muutusi. Kõik kliendid märkisid, et nende jaoks on digitaliseeritud lahendustega ettevõte eelistatum, kuid 50% neist mainis, et see ei ole praegusel hetkel määrava tähtsusega ning digitaliseeritus ei tohiks muuta ettevõtet liiga bürokraatlikuks. Uurimuse raames valiti välja kolm vedajale mõeldud transpordi haldamise süsteemi lahendust, mida hakata kasutama Deliverest OÜ tarkvarana. Valikus oli kaks Eestis loodud lahendust - GSMTasks ja Cargo Keep ning Rootsi pika ajalooga Opter. Opter on väga võimekas ning laia funktsioonivalikuga tarkvara, kuid langes valikust välja seoses liiga kõrge hinnaga. Cargo Keep ning GSMTasks jäid võrdluses sarnasele tasemele. Uuringu käigus selgus, et GSMTasks vajaks arvestatavat investeeringut, et arendada antud süsteem vajalikuks transpordi haldamise tarkvaraks. Cargo Keep on valmis toode, mis ei vaja lisainvesteeringuid ning arvestades, et vabad ressursid arendustegevuseks on pigem väiksed, siis osutus valituks Cargo Keep tarkvara. Digitaliseeritud transpordi haldamise süsteemi kasutamine võimaldaks logistikul omada pidevat ülevaadet tellimuste ning nende täitmise kohta. See võimaldaks oluliselt kiirendada andmevahetust ning kindlustaks korrektsed tellimused, mille on süsteemi lisanud kliendid. Samuti oleks autojuhtidel võimalik saada täpne info tellimuste kohta oma autojuhirakendusest, mis võimaldaks kiiremat tellimuste täitmist. Süsteem võimaldaks analüüsida klientide kasumlikust ning autojuhtide töökiirust, mille alusel on võimalik teha prognoose järgnevateks perioodideks. Tarkvara annaks ka mitmeid eeliseid klientidele ning parandaks teenusekvaliteeti ning klienditeenindust nende silmis. Süsteemi kasutades näeksid nad oma tellimuste seisu ning saaksid selle alusel planeerida oma tootmist. Transpordi haldamise süsteemi kasutamine võimaldaks ettevõttet muuta oluliselt efektiivseks. Tekiks võimalus tõsta käivet umbes 50% ning seeläbi ka kasvatada kasumimarginaali ligi kolm korda. Lõputöö käigus saadud lahendused on olulised Deliverest OÜ arenguks. Välja pakutud lahendus aitab muuta ettevõtte protsessid efektiivsemaks ning vähendada vigade hulka. Autori hinnangul said töö eesmärgid täidetud.