Sirvides Autor "Asi, Karl" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Audi S6 mootori võimsuse tõstmine saavutamaks lõppkiirusvõistlusel 270 km/h(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Asi, Karl; Villau, MargusAntud lõputöö eesmärgiks oli mootori võimsuse suurendamine, saavutamaks lõppkiirusvõistlustel tulemuseks 270 km/h. Arvutuslikult eesmärk saavutati. Kõigepealt toodi välja erinevad alternatiivid mootori võimsuse suurendamiseks. Alternatiive on mitu, kuid arvestades mootori eripära, oli mootori tõhu tõstmine parim. Rõhu tõstmiseks vahetati tootjapoolne turbokompressor välja suurema vastu. Arvutati välja vajalik võimsus, kasutades keskmist kiirendust. Arvestada tuli ka takistusjõudusid ning sõiduki eripära. Selgus, et vajalik võimsus on ligi kaks korda tootjapoolsest võimsusest suurem. Turbokompressori valimiseks arvutati välja kompressorikaartidele kantavad punktid. Seejärel võrreldi erinevaid kompressorikaarte ning valikusse jäi kolm kõige sobivamat turbokompressorit. Valik nende vahel tehti arvestades hinda, sobivust mootoriga ning võimsuse kasvu. Valituks jäi Holset HX35 turbokompressor. Samuti pidi ka teisi mootori töös tähtsaid sõlmi uuendama, et vajalik võimsus saavutada. Mootori ehituses tehti täiendusi tugevamate kepsude näol, kütusesüsteemis vahetati välja kütusepump ning kütusepihustid, mootori juhtimises vahetati välja mootori juhtplokk. Ümber ehitati ka sisse-ja väljalaskesüsteem ning jõuülekandes vahetati sidurisüsteem ning hooratas. Kuna kogu teoreetiline osa sai ka praktiliselt läbi viidud, sai välja arvutada ka reaalse kogumaksumuse. Kuna lõputöö koostaja tegi enamus asju ise ning kasutada sai teatud soodustusi, pidi välja tooma ka uute detailide ning tellimustöö hinnakirja. Lõputöö kogumaksumuseks sai 4571 €. Praktilise osa lõppedes sai ka tulemused mõõta. Lõplik mootori võimsus on tootjapoolsest ligi kaks korda suurem. Täpsemalt 339 kW ehk 170 kW võrra suurem tootjapoolsest. Seega iga saavutatud kW maksumuseks on 26,9 €. Arvutuslikult sellest võimsusest piisab, kuid reaalselt pole lõputöös nimetatud võistlusel veel antud sõiduk osalenud, kuna ürituse aeg ei lange kokku lõputöö kirjutamise ajaga. Lõputöö oli autori jaoks väga õpetlik ning töö jooksul tekkis autoril palju kogemust ning uusi tutvusi, kes antud eriala hästi valdavad.