Sirvides Autor "Eensalu, Anders" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs AS Toode tarneahela kulude analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Eensalu, Anders; Suursoo, JüriUuringu eesmärgiks oli kirjeldada tänast AS Toode tarneahelt ning leida sobivaim tarneahela tüüp, millega materjali lõpphind oleks soodsaim. Uuringumeetodiks oli kvantitatiivne analüüs ning selle üks väljund, võrdlev analüüs. Uuringu käigus võrdles autor hetkel AS Toodes kasutusel olevat tarnaklauslit DAP Saue kolme alternatiivse tarneklausliga FOB Busan, FAS Busan ning CIF Tallin. Autor kasutas võrdluses kolme laevaliini, kellega on olnud varasem kokkupuude, nendeks olid MSC Eesti OÜ, CMA CGM Estonia OÜ ning Greencarrier Estonia OÜ. Võrreldavaks kaubaks oli värvitud terasplekk, et saada kogukuludest parema ülevaate, kasutas autor kogust 500 tonni. Võrdluse tulemus näitas, et kõige soodsaimaks tarneklausliks osutus FOB Busan. FOB Busan kogukulu hinnaks, kui kaup transporditakse 20-jalastes konteinerites ning konteinereid on kokku 23, siis koos veosekindlustuse ning ostujuhi lisatööga kaasnevate kuludega on 441 951,50€. Eesmärk on suurendada kauba brutokaalu konteinerites, siis väheneks 20-jalaste konteinerite arv 20-le ning kogukulud on 437 888,90€. DAP Sauega võrreldes on kogukuludelt võit vastavalt 13 798€ ja 17 861€. Kui aastane saadetiste arve on 12, siis on võimalik kokku hoida kuni 214 336€. Uuringu käigus uuris autor täiendavalt võimalusi, kuidas kuludelt kokku hoida. Üheks võimaluseks on kasutusele võtta avatud arved, senise dokumendiinkaso asemele. Sellega saaks materjali tonnihinda alandada kuni 2,54€/tonnilt. 6000 tonni tellimisel on kokkuhoid 15 240€. Teiseks võimaluseks on tolliagenditeenusest loobumine ning ettevõtte poolne tollivormistus. Rahaline kokkuhoid on kuni 9500€. Kui rakendada kõik ettepanekud, siis on ettevõttel võimalik aastas kulusid vähendada kuni 239 000€.