Sirvides Autor "Gendrikson, Maarek" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Sõidulehe arvestuse digitaliseerimine kaughaldusteenuse kasutusele võtuga 1.Jalaväebrigaadi näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Gendrikson, Maarek; Kuuse, Mari-LiisEesti Kaitsevägi on Vabariigi Valitsuse alluvuses olev sõjaväeliselt korraldatud täidesaatva riigivõimu asutus, mis asub Kaitseministeeriumi valitsemisalas. Kaitseväe ülesanne rahuajal on õhuruumi ja territoriaalvete kontroll, pideva kaitsevalmiduse tagamine, väljaõpe ja reservväe ettevalmistus, osalemine rahvusvahelistel operatsioonidel ja tsiviilvõimu abistamine katastroofide tagajärgede likvideerimisel. Kaitseväes kasutatakse sõidukite kütuse ja sõitude arvestuseks sõidulehte. Igal masinal on oma sõiduleht, mida sõiduki kasutaja on kohustatud täitma. Tulenevalt sellest, et kasutajad peavad ise füüsiliselt sõidulehele vajaliku informatsiooni kirja panema, ei ole see tihtilugu piisavalt täpne, paljudel juhtudel ei märgita sõidulehele midagi või eksitakse täitmisel ja selle tulemusel jääb see puudulikuks. Autori poolt väljapakutud süsteem koosneb sõidukitesse paigaldatud GPS seadmetest, SIM-kaardist, vastuvõtjast ja kaughalduse programmist veebikeskkonnas. Süsteemist saadavate andmete põhjal on võimalik analüüsida andmeid autopargi kohta. Töö tulemusena leidis autor, et pakutava süsteemi kasutusele võtmine 1561 masinaga autopark vajaks esmast investeeringut summas 387 135 €. Süsteemi kasutamisel igakuine kuutasu on 7909€ kuus ja aastas kuluks seadmete rendile kokku 94 908 €. Digitaalsete sõidupäevikute olemasolul ei pea autojuhid paberil sõidulehti enam täitama ja sellest tulenevalt hoiavad autojuhid kokku iga sõidulehele tehtava kande pealt 30 sekundit. Lisaks sõidulehe kadumise või hävimise korral ei pea minema dispetšeri juurde uut lehte välja võtma. Rühmavanematel ja dispetšeritel on ajaline kokkuhoid tunduvalt suurem. Rühmavanemad säästavad ühe lehe kontrollimise pealt 3-5 min, olenevalt masinapargist võib see aeg olla 1-2 h. Dispetšeril kulub keskmiselt 3 min ühe lehe sisestamiseks materjaliarvestuse süsteemi, olenevalt lehtede arvust võtab tal see aega mitu päeva. Süsteemi kasutusele võtmisega võib kõige rohkem kokku hoida kütuse kulult. Jälgides kütuse tarbimist ja kontrollides kütuseanduri abil kütuse taset paagis on võimalik tuvastada järske kütuse languseid. Uuringute kohaselt võib kütuse kuludelt säästa 20-25%, mis Kaitseväe koguseid arvestades oleks 363 977 €. Kasutades Omniva poolt väljatoodud tulemusi, kus kütuse kulu vähenes 6% arvestades, et 1.jalaväebrigaaadi kulutatud kogusega, kütusekulu väheneks 85600 l võrra. Lisaks oleks võimalik kasutusele võtta mitmeid lisa funktsioone nagu sõidukite broneerimise süsteem, teavitused ja hoolduspäevik, nende funktsioonide kasutusele võtmisega oleks võimalik igapäevased tegevused muuta efektiivsemaks. Selliste funktsioonidega kaoks ära hetkel kasutuses olevad Exceli tabelid, millega tehakse sõidukite broneerimist või planeeritakse hoolduseid. Kokkuvõtteks leiab autor, et töö eesmärk sai täidetud. Vajalik investeeringute suurus on välja selgitatud teada on ka edasised kuumaksed. Välja on selgitatud ka kui palju on võimalik hoida kokku tööaega. Lisaks võimalik sääst kütuse kuludelt peale uue süsteemi kasutusele võtmist.