Sirvides Autor "Hannus, Raul" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Jalgrattaga liiklemine Tallinnas ja selle arenguvõimalused(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-31) Hannus, Raul; Mill, TarvoLõputöö analüüsis olemasolevat Tallinna jalgratta taristus, sh teed, hoiustamine, turvalisus ja varguste statistikat. Töö peamiseks probleemiks oli Tallinna puudulik jalgratta taristu - linnaelanikud ei saa turvaliselt ja mugavalt jalgrattaga liigelda ning tänu sellele on autostumine jõudsalt kasvutrendis. Lõputöö eesmärgiks oli uurida tallinlastelt nende ratta kasutamise harjumuste kohta ning pakkuda välja lahendusi olukorra paremaks muutmiseks. Linnaplaneerimine on keeruline ja mahukas töö, mis tuleb aegamööda. Praeguse tagasihoidliku rattataristu tõttu on valdavalt Tallinna kodanikud valinud liikumisviisiks auto. Ent kahjuks selline suund pole jätkusuutlik, sest linnaruum on limiteeritud ning linnaelanike arv järjest kasvamas. Euroopa linnade eeskujul saame muuta Tallinna elanike- ja loodussõbralikumaks. Praktilise osa küsitluses selgus, et 77% küsimustikule vastanutest ei tunne ennast jalgrattaga sõites turvaliselt, küll aga on 46% vastanutest nõus Tallinnas jalgrattaga sõitma 10+ kilomeetrit. 75% küsitlusele vastanutest oleksid nõus loobuma oma praegusest liikumisviisist ning eelistama jalgratast, kui turvaline ja mugav rattataristu oleks loodud. Talvistel oludel eelistas 64% vastanutest jalgratast mitte kasutada, kuid siinkohal saab põhjuseks tuua talihoolde probleemid. Lõputöö autori ettepanekul rajada Tehnika tänava ja olemasoleva raudtee vahelisele haljasalale rattatee, mis saaks alguse Järvevanalt olemasolevalt jalg- ja rattateelt, mis ühendaks Ülemiste keskuse, ning suunduks üle Endla tänava ja Paldiski maantee Toompuiesteeni. Ühtlasi ühendaks Tehnika tänava rattatee ka Telliskivi tänavaga. Tehnika tänava rattatee põhimagistraalilt saab luua mitmeid ühendusi, näiteks Veerenni arendatavasse rajooni ning Siselinna kalmistu kõrvalt Liivalaia tänavani. Lisaks Tehnika tänava rattateele saab sarnaselt olemasoleva raudtee kõrvalt Järve keskuse ja Nõmme suunas rajada rattatee, mis ühendaks Nõmmet Põhja-Tallinna ja Balti jaamaga. Ühe võimalusena rajada rattateid kesklinna piirkonda, on muuta üks sõiduradadest kahesuunaliseks rattateeks. Sellist lahendust pooldas küsimustiku tulemustest 54% vastanutest. Paraku nõuaks selline meetod põhjalikku analüüsi kogu Tallinna linna teedevõrgustikule. Sõiduradade muutmine rattateedeks tuleks lahendada süsteemselt luues töötava võrgustiku, mitte alustada tänavapõhiselt. Eelpool loetletud ettepanekute põhjal muutuks Tallinnas rattateede võrgustik märgatavalt ning luues võimaluse sõita jalgrattaga turvaliselt mitmete linnaosade vahel. Kindlasti paraneks laste liikumisharjumus mõningasel määral, olles seeläbi tervemad. Kahjuks ei piirne Tallinna rattavõrgustiku probleemid ainult rattateede puudumisel ja nende mitte eraldamisel, vaid samaväärselt on probleemiks ka jalgratta hoiustamine. Enamikel tallinlastel, eriti magalarajoonides, pole jalgratast kusagil turvaliselt ja mugavalt hoida. Selleks tuleks luua ratastele parkimismajad, mida on mugav kasutada ning sarnaselt luua parkimisvõimalused ka poodide ja paljude teiste asutuste juurde.