Sirvides Autor "Hokkonen, Anna" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs AS Schenkeri kaubaterminali efektiivsuse tõstmine automaatse kaubaaluse skänneri abil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Hokkonen, Anna; Hintsov, TõnisAS Schenker on suur transpordiettevõte, millel on võimalusi säilitada konkurentsieelis. Samas esinevad ka suurtes ja edukates firmades probleemid, millele tuleb leida lahendused. AS Schenkeri probleemiks on tellimuslehel märgitud ja kauba tegelike mõõtude vaheline erinevus, mille tulemusena ei saa AS Schenker oma õiglast tulu. Selle probleemi lahendamiseks otsustas ettevõte soetada automaatse kaubaaluse skänneri, mis võtab kauba mõõdud terminali töötajate asemel. Käesoleva töö eesmärgiks on leida võimalusi AS Schenkeri kaubaterminali efektiivsuse tõstmiseks automaatse kaubaaluse skänneri soetamise abil. Uurimisobjektiks on valitud Tallinna kaubaterminal ja selle tööprotsessid. Lõputöö käigus oli võrreldud kahte terminali tööprotsessi – vana, kus kauba mõõdud olid võetud käsitsi mõõdulindiga, ja uut, kus see tehti uue skänneriga. Autor viis läbi kaks mõõtmist. Üks neist oli suunatud kauba vastuvõtmisele kuluva aja mõõtmisele enne ja pärast skänneri soetamist. Tulemused näitasid, et käsitsi mõõtmine on kiirem kui skänneriga ja see vahe on 20 sekundit eeldades, et autoripoolset ettepanekut – võtta tööle lisatööline – on arvestatud ja kasutusele võetud. Jätkates aga tööd sama personaliga, pikeneb protsess viie sekundi võrra. Lisaaeg tuleneb tõstuki lisaliigutustest. Teine mõõtmine oli tehtud teistest teguritest lähtudes. Autor mõõtis mõõdulindiga erinevaid saadetisi, mis tulid sisse Tallinna terminali, et tõestada ettevõtte probleemi, mis leidiski tõestust. 45-st saadetisest 62% moodustasid saadetised, kus pärast mõõtmist suurenes arvestuslik kaal ja 25% saadetised, kus arvestuslik kaal vähenes. See näitab, et kliendid märgivad valesti kauba mõõte ja teevad seda vahel ka enda kahjuks. Keskmiselt kaotas AS Schenker sellega tulu suuruses 90,60 eurot. Päevas võib see summa suureneda kuni 3000 euroni ja kuus 66000 euroni. Kui ettevõte otsustab võtta tööle lisatöötaja, kaasnevad sellega kulud summas 2217,74 eurot kuus, mis eriti ei mõjuta eeldatavat saamata jäänud tulu. Samas pikeneb tasuvusaeg kaks korda rohkem; 1 aastast ja 9 kuust kuni 3 aasta ja 10 kuuni, arvestades, et mõõdetud kauba maht jääb samaks, nagu see oli enne skänneri soetamist. Teine ettepanek autori poolt on võtta kasutusele lisaks üks väike skänner, mis küll vajab lisainvesteeringut, kuid optimeerib ja kiirendab kauba vastuvõtu protsessi. Kolmandaks soovitab autor mõõta ainult neid saadetisi, mis kindlasti vajavad mõõtude korrigeerimist. Kokkuvõtteks leiab autor, et lõputöö on oma eesmärgi täitnud. Uuritavale probleemile välja pakutud tehnoloogiline lahendus ning tööprotsessi muudatused võimaldavad ettevõttel saada kätte saamata jäänud tulu. Samuti paraneb kauba käsitsemise kvaliteet ning annab firmale tehnoloogiliselt arenenud ettevõtte maine, kes pakub õiglast ning usaldusväärset teenust.