Sirvides Autor "Hunt, Priit" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Reklaami- ja muude esitlusmaterjalide kategooria juhtimisjuhiste loomine kontserni JELD-WEN Põhja-Euroopa Regiooni näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Hunt, Priit; Janno, JelizavetaKaudsete ja otseste materjalide kategooriate juhtimine on kontserni JELD-WEN Põhja-Euroopa regiooni jaoks oluline protsess terves kontserni tarneahelas. Edukas kategooriajuhtimine nõuab aega, kvaliteetse informatsiooni olemasolu ja teoreetilisi teadmisi kategooriajuhtidelt. Neil peab olema võime tuvastada erinevates kategooriates potentsiaalsed kohad, mida optimeerides või luues uusi juhtimisjuhiseid on võimalik saavutada märkimisväärne kulusääst. Lisaks kulude säästmisele tasub optimeerida tarnijate arvu mõistlikkuse piires, näiteks osasid kategooriaid ei ole võimalik juhtida, kui tarnijate arv on alla kahe või kolme. Selline olukord võib tulla sellest, kui tarnijad tegutsevad oligopolistlikul turul. Reklaami- ja muude esitlusmaterjalide kategoorias tuvastas kategooriajuht, et 2015. aastal olid kontsernis JELD-WEN Põhja-Euroopa allüksustes põhjendamatult suured kulud, mille tulemusel tekkis vajadus reklaami- ja muude esitlusmaterjalide kategoorias luua juhtimisjuhised. Käesolevas töös esitatud probleemi lahendas autor kasutades kombineeritud juhtumiuurimuse strateegiat, mis esimeses osas hõlmas täisstruktureeritud intervjuu läbiviimist kontserni JELD-WEN Põhja-Euroopa regiooni allüksustes. Intervjuu eesmärk oli kaardistada allüksuste vajadused ning saada ülevaade olemasolevatest tarnijatest. Autor kogus intervjuust andmeid, loomaks kontsernile andmetekogu, mida kategooriajuht peab hakkama kasutama, kui reklaami ja muude esitlustoodete kategoorias on juhtimisjuhised rakendatud. Uurimuse teises osas analüüsis autor kontserni JELDWEN Põhja-Euroopa regioni allüksuste 2015. aasta kulusid. Kulude analüüsi tulemustele tuginedes lõi autor kulude vähendamise, jälgimise ja salvestusega seotud juhised. Uurimuse kolmanda osana tegi autor süvaanlüüsi kontserni varasemale kategooriajuhtimise projektile. Varasema projekti analüüsile tuginedes sai autor luua juhtimisjuhise, mis käsitleb endas tarnijate vähendamist kategoorias reklaami- ja muud esitlustmaterjalid. Lisaks uurimuslikule osale tugines autor teoreetilises osas käsitletud materjalile, et luua juurde veel juhtimisjuhiseid, mis on seotud reklamatsioonide salvestuse, tippjuhtkonna toe küsimise, ja kategooriajuhtide koolitusega. Loodud juhtimisjuhised ei ole unikaalsed kontserni JELD-WEN Põhja-Euroopa regiooni jaoks. Neid on võimalik kasutada teiste kategooriate juhtimiseks kontsernis JELD-WEN ning loodud juhtimisjuhiseid saavad üle võtta teised töötleva tööstuse valdkonnas tegutsevad ettevõtted. Loodud protseduuride rakendamiseks pakkus autor välja ideid, mis on seotud infotehnoloogia ning erinevate tööriistadega, mida töötlevas tööstuses kasutatakse toodetel ja protsessides esinevate probleemide juurpõhjuste leidmisel ning nende elimineerimiseks. Autor lõi kontserni JELD-WEN Põhja-Euroopa regiooni jaoks viis juhtimisjuhist. Antud juhiseid ei ole mõistlik luua liiga palju, sellisel juhul võib juhtimine muutuda keerulisemaks ning segasemaks. Kategooriajuhile peab jääma vaba voli ise tegutsemiseks, otsuste langetamiseks ning tähtaegade määramiseks.