Sirvides Autor "Ivankiva, Jana" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Turundustegevuste analüüs Eesti väike- ja keskmise suurusega ettevõtetes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-01-04) Ivankiva, Jana; Vahtramäe, EvaLõputöö uurimisobjekt oli Eesti VKE-s kasutatavad turundustegevused ja nende analüüsimine. Teema aktuaalsus tugineb sellele, et turundus on ettevõtte keskne äriprotsess, sest potentsiaalseid tarbijaid on palju, kellel kõigil on oma soovid, vajadused ja ootused. Kuna kõigi vajadusi ei saa üks ettevõte rahuldada, siis turunduses jaotatakse kogu turg segmentideks ning turundustegevused suunatakse segmentidele. Selline protsess aitab planeerida ettevõtte turundust ja suunata soovidele ja vajadustele, et ressursse mitte raisata. Igal turundustegevusel on omad eelistused ja vajadused ning neid saab vastavalt sellele grupeerida. Turundustegevuste planeerimine tähendab otsuste tegemist ning see aitab fokuseerida ettevõtte eesmärkide püstitamist ning selleläbi ka võimalikku kulude vähendamist. Tänases kiiresti muutuvas turundusmaailmas on suur küsimus, kuidas õigesti planeerida oma turundustegevust, et olla võimalikele tarbijatele atraktiivne. Kui ettevõtte töötab välja edukad turundustegevused, mis toovad positiivseid tulemusi, siis muutub ettevõte ka konkurentsivõimelisemaks. Seejuures on turundustegevuste planeerimine on võtmesõnaks ja –tegevuseks nii väikeses- kui keskmise suurusega ettevõttes. Läbiviidud uuringust selgus, et kõige rohkem oli küsitluses osalenute seas väikeettevõtjaid ning kaubanduse valdkonnas tegutsevaid firmasid. Valdavalt kasutavad kõik küsitluses osalenud ettevõtted interneti- ja sotsiaalmeediat oma turunduskanalina. Kõige rohkem kasutatakse turunduskanalina ettevõtte kodulehte, Facebooki ja Instagrami ning enim kasutatakse neid reklaamimiseks, vähem aga klientidega suhtlemiseks, mis peaks tegelikult olema ettevõtte olulisim võtmetegur. Samuti selgus, et uuringus osalenud ettevõtjate esindajad peavad internetiturundust ettevõttele kasulikuks, sest need lahendused aitavad ettevõtetel kasvatada nende ettevõtte ning brändi tuntust ning on oluliseks infokanaliks. Klientide andmete kogumisega tegelevad aga ettevõtted passiivselt, pigem keskendutakse uute klientide leidmisele. Traditsioonilist turundust kasutatakse vähe, kuid peaaegu kõigil ettevõtetel on oma logo ja sümboolika, mis neid teistest eristab. Ettevõtted planeerivad oma turundust peamiselt 1-3 kuuks, kuid mitmed uuringus osalenud ettevõtjad kirjeldasid, et nad ei näe vajadust turundustegevusi üldse ette planeerida. Valdav osa uuritavatest ei suhtu tõsiselt ka turunduseelarve koostamisse ning sageli lähtuvad ettevõtted planeeritavast tegevusest. Küsitluse tulemusena selgus, et ettevõtted analüüsivad oma turundustegevusi läbi interneti- ja sotsiaalmeedia näitajate: kodulehe külastuste arvu, müügitulu kasvu ning tehingute arvu ja keskmise väärtuse järgi. Uuringu põhjal on võimalik järeldada, et uuritavad ettevõtted küll valdavalt tegelevad turundustegevuste analüüsimisega, kuid kõik ei tee seda nii tõhusalt, kui see oleks võimalik. Näiteks ei ole mitmetel uuringus osalenud ettevõtetel oma kodulehekülge võii Facebooki kontot, enim peetakse oluliseks sotsiaalmeedias reklaami tegemist ning vähem klientidega suhtlemist. Klientidega suhtlemise ja nende eelistuste, vajaduste ja tagasiside välja selgitamine, aitaks ettevõtetel oma tooteid ja teenuseid arendada vastavalt olemasolevate ja potentsiaalsete klientide soovidele. Uuringus osalenud ettevõtetele tehti lähtuvalt küsitluse tulemusele kaheksa ettepanekut. Esiteks tehti ettevõtetele, kellel ei ole eraldi turundusosakonda, see moodustada, sisse osta või luua eraldi turundusspetsialisti ametikoht. Teiseks tehti ettevõtele, kes ei kasuta sotsiaalmeedia kanaleid, võtta need kasutusele täiendava turundusstrateegia juures, et neil oleks sihtturul kliendile suurem nähtavus. Kolmandaks tehti ettepanek neile ettevõtetele, kes kasutavad ainult digilahendusi. Neile soovitatakse selle kõrval kasutusele võtta ka traditsiooniline turundus, sest osad potentsiaalsed kliendid on harjunud vaatama vaid klassikalisi kanaleid. Järgmisena tuli välja, et suurel osal ettevõtetel küll on oma logo ja sümboolika, kuid osadel siiski ei ole. Seega tehti neile ettepanek need välja töötada. Samuti selgus, et mitmed ettevõtted ei planeeri oma turundustegevusi ning selline tegevus võib põhjustada ootamatuid olukordi. Neile ettevõtetele tehti ettepanek turundustegevusi planeerima hakata, et näha pikaajalisemat pilti ning luua kindel turunduseelarve. Mitmed ettevõtted tegelevad ka andmete analüüsimisega passiivselt, peamiselt suheldakse klientidega e-posti teel. Siinkohal tehti ettevõtetele ettepanek koguda võimalikult paljude klientide käitumise andmeid, hoides klientidega pidevat sidet. Tulemused näitasid ka seda, kuidas uuringus osalenud ettevõtted küll tegelevad turunduse analüüsimisega, kuid mitte nii tõhusalt, kui see oleks võimalik, sest paljud ettevõtted kasutavad turundustegevuste analüüsimisel vaid osasid võimalikke näitajaid. Siinkohal tehti neile ettevõtetele ettepanek hinnata turundustegevusi võimalikult paljude erinevate mõõdikute järgi. Käesoleva lõputöö eesmärk ja uurimisülesanded said täidetud. Töö autor analüüsis turundustegevusi Eesti VKE-s. Analüüsi põhjal tegi autor ettepanekud küsitluses osalenud Eesti väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele turundustegevuste analüüsimiseks.