Sirvides Autor "Jendek, Heigo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Keskmootoriga ralliauto Tauria väljalaskesüsteemi projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Jendek, Heigo; Villau, MargusAntud lõputöö ülesandeks oli projekteerida väljalaskesüsteem keskmootoriga ralliautole Tauria, mis vastaks eelnevalt sätestatud nõutele. Projekteerimisel lähtuti põhilistest väljalaskesüsteemile esitatud nõuetest ning kitsendustest, milleks olid: väljalaskesüsteemi müratase ei tohi ületada 100 dB, mootori väljundkarakteristikute säilitamine/ tõstmine ning optimaalne ruumikasutus süsteemi projekteerimisel. Esimene etapp hõlmas endas informatsiooni kogumist, mille alla kuulus nii väljalaskesüsteemi projekteerimise teoreetiliste alustega tutvumine kui ka toruraami ning mootori erinevate komponentide reaalne mõõtmestamine. Mõõtmestamiste eesmärgiks oli kindlaks määrata algandmed mootori simulatsiooni edukaks läbiviimiseks ning määratleda referentspunktid väljalaskesüsteemi CAD projekti teostamiseks. Teine etapp koosnes mootori simulatsiooni läbiviimisest “Lotus engine simulation” tarkvaras. Simulatsioonis võrreldi erinevate parameetritega väljalaskesüsteeme, et leida optimaalseim lahendus süsteemi projekteerimiseks. Eesmärgiks oli saavutada maksimaalsed mootori väljundkarakteristikud pigem madalas ning keskmises pöördevahemikus. Virtuaalse mootori tulemuste analüüsimisel kõrvutati andmed ka teoreetiliste arvutustega, et kontrollida, kas arvutustulemuste ja simulatsiooni andmed on vastavuses. Viimases etapis koostati väljalaskesüsteemist graafiline mudel, mille põhjal loodi süsteemist vajalikud töö- ning koostejoonised. Käsitleti ka väljalaskesüsteemi tootmistehnoloogiat, et selgitada välja, milliseid tehnoloogilisi lahendusi ning tootmisvõimalusi oleks otstarbekaim süsteemi valmistamisel kasutada. Väljalaskesüsteemi projekteerimise tulemused olid eesmärgipärased – projekteeritud süsteemi simuleeritud väljundkarakteristikud olid algsega võrreldes märgatavalt paranenud. Siiski peaks parimate tulemuste saavutamiseks tegelema rohkem erinevate lahenduste testimisega kas dünostendis või ringrajal, antud meetod on küll kulukas, kuid lõpptulemus on parim.