Sirvides Autor "Juhan, Viik" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Jahutussüsteemi projekteerimine formula student võistlusautole Fest15(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Juhan, Viik; Kangru, Tavo; Margus VillauAntud töös projekteeriti jahutussüsteem FS Team Tallinn esimesele neljaveolisele elektrivormelile. Selleks toodi välja põhimõttelised erinevused FEST15 ja varasemate elektrivormelite ehituse vahel Peamisteks erinevusteks on jõuülekande edasiarendus neljaveoliseks ja toruraami asendamine süsinikmonokokk-kerega. Punktid, mis mõlemad mõjutavad jahutissüsteemi projekteerimist. Esiteks, muutub jahutusring oluliselt pikemaks, et tagada kõikide mootorite võrdne jahutus. Teiseks, peab detailide paigutamine autole olema varasemat veel rohkem läbimõeldud, sest enamik kinnitustest peavad olema projekteeritud kerevormi sisse. Lähteülesande analüüsis tehti valik erinevate jahutusskeemide vahel ja arvutati maksimaalne pumba võimsus, milleks on 72W. Et leida vajalik süsteemi jahutusvõimsus arvutati eralduv soojuskogus, ligikaudne vajalik pumba tootlikus, mis on vastavakt 20l/min ja 175 000W/m2. Kasutades saadud andmeid teostati voolavusanalüüsid, et leida parim jahutusärgi geomeetria ja optimeerida vajaliku pumba tootlikkust. Lisaks kasutati simulatsioonidest saadud väljund temperatuure radiaatori jahutuspindala arvutamiseks, milleks leti 2,4m2. Kasutati arvutitarkvara, et leida mootori veesärgi optimaalne kuju jäädes vajalike temperatuuride piirkonda. Lõplike tulemustena saadi vooluhulgaks 10l/min ja kaks radiaatorit mis, kinnituvad kummalegi auto küljele, gabariitmõõtmetega 195x162x32 mm Järgnevalt koostati kogusüsteemist 3D mudel. Kus vooluskeem paigutati autole, mille abil leiti täpsed voolikute pikkused, vajalikud liitmike kohad ja kinnitus elemendid mis on vajalikud jahutusringi koostamiseks. Kõikide voolikute kogu pikkuseks on 9,6m. Liitmikena Metal Work R-seeria push-in ühendusi, mis tagavad süsteemi kiire ühendamise ja lihtsa hoolduse. Viimaks eelarvestati auto vastavalt Formula Student võistlusreeglitele, kus loetleti üles kõik autol olevad detailid, vajalikud materjalid ja ostutooted, koostamise kulud ja kinnitus elemendid andes neile maksumuse. Auto kogumaksumuseks tuli 233€ (265$), mis on kallim kui, eelnev elektrivormel oma pikema vooluskeemi ja eraldi projekteeritud jahutussärkide tõttu. Kuna tegemist on tootearendus projektina pakun välja tulevasi edasiarendusi. Olles saadud juba reaalseid andmeid test ja võistlus perioodis, võib proovida siduda pump mootori pöörlemiskiirusega vältides seeläbi pumba liigset tööd ja teiseks radiaatorite pindala optimeerimine vastavalt testtulemustele.