Sirvides Autor "Kabanen, Kristjan" järgi
Näitamisel1 - 2 2-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Tallinna Tehnikakõrgkooli üliõpilaste toimetised nr 23(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Ploompuu, Grethe-Johanna; Vendik, Sten; Evestus, Mario; Kabanen, Kristjan; Juurikas, Hans; Suup, Kristi; Trumm, GerhardAntud kogumikus on seitse artiklit, mille autoritekson TTK üliõpilased. See on kogum artikleidüliõpilaste teadus- ja arendustöödest ning sisaldabvalikut käesoleval aastal enam tähelepanupälvinud lõputöödest.Kogumikku on koondatud tööd väga erinevatestvaldkondadest ja annavad üsna tõepärase läbilõikeTTK õppekavadest. Artiklite valikul on arvestatud,kõrvuti teemade aktuaalsusega, ka üliõpilase oskustprobleemi või katsetulemusi analüüsida.Artikli koostamisel on juhendajal nõuandev rollning nad ei esine artiklite kaasautoritena. Artiklistoodud väidete ja tulemuste õigsuse eest vastutabeelkõige autor, aga kuna need tööd on läbinud lõputöökaitsmise protseduuri, siis kahtlemata kajastubnendes töödes ka instituutide erialane teadustöö.Loodame, et kogumikku valitud artiklid pakuvadhuvi nii TTK liikmeskonnale kui ka meie koostööpartneritele.Nimetus Piiratud juurdepääs Team ERE võistlussõiduki raami projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Kabanen, Kristjan; Kangru, Tavo; Jaak SärakLõputöö eesmärgiks oli projekteerida Team ERE võistlussõiduki raam, mis vastab Shell Eco Marathon Europe reeglitele. Projekti täitmiseks tuli läbida mitu etappi, et valmistada võistluskõlbulik ökosõiduki raam. Esmalt otsiti infot internetist konkurentide poolt valmistatud sõidukite kohta ning peale seda tekkis ülevaade materjalidest, mida raami valmistamiseks kasutada. Peamiselt kasutati antud sõidukite raamide valmistamisel alumiiniumsulameid. Peale materjali valikut tehti esimesed eskiisid, milline võiks antud ökosõiduki konstruktsioon olla ning seejärel valiti toruprofiil, millest raam valmistada. Toruprofiili valikut tehes lähtuti simulatsiooniprogrammis läbipainde ja massi teguritest. Simulatsiooniprogrammis kontrolliti erinevate torude seinapaksust ning läbimõõtude sobivust. Järgmiseks teostati tugevusarvutused raamile, milles arvestati toruläbimõõduks 20 mm ja 16 mm, ning seinapaksuseks mõlema toru puhul 2 mm. Simuleeriti kolme erinevat situatsiooni, milleks oli: turvakaare tugevusnõue, sõiduki kontrollimine kurvi läbimisel ja pidurdamisel. Simulatsioonides kontrolliti materjali voolavuspiiri, et turvakaar vastaks võistlusel ettenähtud reeglitele ning jõu avadamisel ei tekiks truvakaarele jääv deformatsioon (materjal EN AW6060F22-T6 voolavuspiir 170 MPa). Simulatsioonide põhjal langetati otsus, et sellisel viisil on võimalik valmistada võistlussõiduki raami. Tingimused täidetud, otsustati alustada raami prototüübi valmistamisega Tallinna Tehnikakõrgkooli õppelaborites. Töö tulemusena koostati ökovõistlussõiduki raam, mille omahinnaks on 2950€.