Sirvides Autor "Kahro, Mart" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs E-poe komplekteerimise optimeerimine ELP Logistics OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-12) Kahro, Mart; Saremat, TarmoLõputöö on koostatud teemal „E-poe komplekteerimise optimeerimine ELP Logistics OÜ näitel“. Antud lõputöö käigus autor uuris ja kaardistas hetkeolukorda tellimuste komplekteerimise protsessis ELP Logistics OÜ-s. Lõputöö eesmärk oli leida lahendused e-poe tellimuste komplekteerimise optimeerimiseks, kuivõrd e-kaubanduse mahud on märkimisväärselt kasvanud. Oluliseks kitsaskohaks on suur tellimuste arv ja kauba erinevad asukohad üle lao, mis põhjustavad komplekteerimise käigus palju asjatut kõndimist. Töö esimeses pooles toob autor välja e-poe võidukäigu ja sellest tuleneva vajaduse muuta seniseid tööprotsesse. Esimeses etapis kogus autor kokku antud valdkonda puudutava ettevõttesisese statistika ja kaardistas hetkeolukorra ja tööprotsessid. Statistikast on võimalik järeldada, et tellimuste maht on kordades kasvanud. Võrreldes 2016. aasta märtsiga oli 2021. aasta märtsis üle viie korra rohkem tellimusi päevas. Arvestades selle aasta märtsikuu erandlikkust, on töö autor välja toonud ka võrdlused teiste kuudega ning leidnud, et 2020. septembris oli üle kahe korra rohkem tellimusi kui 2019. septembris. Antud muutuses nägi autor võimalust, kus ettevõtte saab oma protsesse üle vaadata ja saavutada arvestatava ajalise võidu. Teises etapis tutvus autor erinevate meetoditega, kuidas ja millega saab tööprotsesse täiustada ja leida optimaalsemaid lahendusi. Töö autor teeb ettepaneku hakata tellimusi käsitlema rühmkomplekteerimismeetodil ja rühma moodustamisel kasutada optimaalse tee leidmise algoritmi. Kuna tellimuste mahud on aastatega olnud kindlas kasvavas trendis, on võimalik tööprotsessi tõhustamisega saavutada märkimisväärne ajaline võit. Kolmandaks teostati mõõtmised ja sellest tulenevalt sai teha ka konkreetsed ettepanekuid parenduste sisseviimiseks. Tänases viroloogilises olukorras tuleb kaubanduses pakkuda võimalikult kliendisõbralikke müügikanaleid, hästi organiseeritud e-pood annab selleks hea võimaluse, pakkudes kliendile turvalist ja mugavat ostukogemust ja aidates müüjal raskes majanduslikus seisus ellu jääda. Seega on laoprotsesside ajakohasus ja tõrgeteta töötamine ärikriitiline. Rakendades autori poolt pakutud ettepanekut viia sisse rühmkomplekteerimine, väheneb tunduvalt komplekteerija poolt kõnnitav vahemaa. Toimingud muutuvad kiiremaks ja sellest võidavad nii töötajad kui tööandja. Komplekteerimisprotsessis on võimalik noppimine ja pakkimisalale toimetamine muuta kolm korda efektiivsemaks, mis hoiab igatöötaja puhul igapäevaselt kokku 2,3 tundi tööajast. Antud hetkel on tegu teoreetilise analüüsiga, mis saab peagi loodetavasti praktilise käigu. Muudatuse elluviimisel on võimalik tööandjal saavutatud ajavõitu rakendada teiste klientide toiminguid teostades.