Sirvides Autor "Kaldma, Tanel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eesti autovedajate konkurentsivõime parandamine tulenevalt suuregabariidiliste autorongide kasutamisest(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Kaldma, Tanel; Mägi, TõnuKäesoleva töö eesmärgiks oli hinnata 25,25m autorongide sobivust Eesti teedele ning selliste autorongide kasutamisest tulenevaid positiivseid ning negatiivseid mõjusid autovedajatele. Tööst selgus, et selliste suuregabariidiliste autorongide kasutamine on Eestis põhimõtteliselt võimalik. Küll aga tuleb teha väikeseid muudatusi ennem, kui neid kasutada saaks. Töö alguses püstitatud küsimused leidsid vastused. Suuregabariidilised autorongid loovad oluliselt lisandväärtust autovedajatele ning avaldavad pigem positiivset kui negatiivset mõju. Kõige olulisemaks positiivseteks aspektideks võiks pidada keskkonna säästlikkust ning autovedajate tootlikkuse tõusu. Negatiivsete aspektide poolelt tuleks välja tuua kulutused, mida tuleb teha infrastruktuuri kaasajastamiseks, kuid pigem on tegu üldise probleemiga, kui konkreetselt suuregabariidiliste autorongide kasutusele võtust tulenevaga. Kindlasti on oluline see, et suuregabariidilised autorongid hakkaksid liikuma vaid põhimaanteedel, sest Eesti oludes poleks otstarbekas nende liikumine tugimaanteedel. Samuti tuleb suuregabariidiliste autorongide vajalikkus välja eri veoste puhul. Autori nägemuse kohaselt on vaid aja küsimus, millal suuregabariidilised autorongid võetakse Eestis kasutusele, sest väga mitmetes riikides neid juba kasutatakse. Vastasel korral peavad Eesti autovedajad ülemäära palju vaeva nägema, et konkurentidega lähi riikidest sammu pidada. Käesoleva töö edasiarendusena tuleb luua komisjon, kes hakkab läbi viima konkreetseid katseid ning loob pilootprojekti, koos test marsruutidega. Taotleda tuleb erinevaid lubasid katsete läbi viimiseks ning kooskõlastada need riigiga. Antud töö andis autorile uusi teadmisi suuregabariidilistest autorongidest ning avardas mõttemaailma, kui ühtset tervikut. Samuti õpetas see autorile seostama erinevaid teemasid seal, kus esmapilgul tundus seos puuduvat. Kõikides valdkondades tuleb kasutusele võtta uusi meetmeid, et olla konkurentsivõimeline, miks seda mitte teha ka transpordis ning lubada Eesti teedele suuregabariidilised autorongid, kui me selleks valmis oleme.