Sirvides Autor "Kallas, Marilis" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Raudteeülekäikude liiklusohutuse analüüsimine tuginedes aastate 2010-2015 andmetele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Kallas, Marilis; Ojala, RitaEestis toimub arvestades meie rahvaarvu vähesust suhteliselt palju raudteeõnnetusi, mistõttu tuleks pöörata suuremat tähelepanu ja rakendada vajaminevaid meetmeid raudteeohutuse suurendamiseks. Käesolevas lõputöös on autor käsitlenud raudteeülekäikude liiklusohutust tuginedes aastate 2010-2015 andmetele. Töö käigus läbi töötatud õnnetuste põhjuste, kõrgendatud riskifaktorite ning tehtud järelduste põhjal leiab autor, et jalakäijate liiklusohutuse tagamiseks raudteeülekäikudel on vaja parandada nii jalakäijate liikluskäitumist kui tuleb tähelepanu pöörata riiklike regulatsioonide muutmisele. Uuritud ajaperioodil leidis ülekäikudel aset kokku 22 jalakäijate ja rongi vahelist õnnetusjuhtumit, milles sai vigastada üksteist inimest ning hukkus kaksteist. Suurimateks õnnetuste põhjuseks oli liikleja tähelepanematus, mis oli tingitud alkoholijoobest ning kõrvalistele asjadele tähelepanu pööramisest. Samuti on suureks probleemiks olukorra vale hindamine, mille tõttu ei hinnata rongi kaugust ega kiirust õigesti ning joostakse rongi eest läbi või läbitakse ülekäik jalgrattal. Ligi üks viiendik ülekäikudel aset leidnud õnnetustest on olnud eeldatavad enesetapukatsed. Kuna 2014 ja 2015 ei ole märgata hüppelist jalakäijatega seotud õnnetusjuhtumite arvulist tõusu võib väita, et uute reisirongide kasutusele võtmine ei ole statistilist üldpilti muutunud. Seega pole võimalik teha kindlaid järeldusi, millest võib välja lugeda uue veeremi ja õnnetusjuhtumite arvu vahelist seost. Liiklusohtuse suurendamiseks ja õnnetuste riski vähendamiseks teeb töö autor järgmised peamised ettepanekud: o muuta kohustuslikuks iga ülekäigu valgustamine sõltumata asukohast o ülesõitude ning ülesõitudega külgnevate kõnniteedel pöörata suuremat tähelepanu jalakäijate ohutusele, paigaldades tõkkepiirdeid ning korrigeerides tõkkepuu asukohta o sulgeda võimalikult palju raudteeülekäike, ehitades tunneleid ning sildu ohutumaks raudtee ületamiseks o suunata raudteeohutusele suuremat avalikkuse tähelepanu ning informeerida nii jalakäijaid kui ka rattureid korrektsest raudtee ületamisest ning sellega seonduvatest riskidest