Sirvides Autor "Karja, Kea" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs GRP-alajaamade võrdlus senilevinud lahendustega ning turundusplaani koostamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Karja, Kea; Annika, Koitmäe; Kalve SilverKäesolev töö on on kirjutatud ettevõtte ABB baasil. Kirjeldatud on ABB globaalset toimimist, Eesti üksusi ning süvitsi komplektalajaamade tehast - nende toodangut, tootmismahte ja pakutavaid võimalusi. Diplomitöös on kõrvutatud ABB komplektalajaamade tehase toodangut. Võrdluseks on kasutatud ettevõtte siseinformatsiooni ning koostatud on SWOT-analüüsid ja võrdlustabelid nii materjalide omaduste kui ka kasutuskohtade väljaselgitamiseks. Võrreldud on lehtterasest, betoonist ja GRP-st valmistatud kestade keemilisi, füüsikalisi ja mehaaniliste omadusi. Keemiliste, füüsikaliste ja mehaaniliste omaduste võrdlus on oluline, et välja selgitada kesta sobivust erinevates keskkondades, nende mõjureid arvesse võttes. Võrreldud on iga kestalahenduse vastupidavust nii soojas kui ka külmas keskkonnas. ABB üks põhiväärtuseid on toota keskkonnasõbralikult ning selle tõendamiseks on ettevõttel omistatud keskonnajuhtimissüsteemi standard ISO 14001. Selgitamaks keskkonnasäästlikkust on töös kõrvutatud iga kestalahenduse utiliseerimist ja keskkonnamõjusid. Lõputöö esimene osa on lehtterase, betooni ja GRP võrdlus alajaama kesta materjalina ning võrdluse käigus on selgunud, et kõige optimaalsem on kasutada GRP-st valmistatud kesta, kuna materjali saab taaskasutada, lisaks on ta kerge nagu lehtteras, kuid tugevusomadustelt võrreldav betooniga. GRP-alajaam sulandub nii linnakeskkonda ning sobib paigaldada ka mereäärsetesse ja muutlike kliimatingimustega piirkondadesse. Kuna tegemist on uue tootega CSS tooteportfellis, siis lõputöö teine osa on turundusplaani koostamine, kus on kasutatud teoreetilist uuringut. Turundusplaani koostamise eesmärk on leida viis, kuidas uue tootega turule tulla. Plaan koosneb konkurentsikeskkonna analüüsist, kus on välja toodud turuolukord üle maailma ning kirjeldatud on konkurente Porteri 5 jõu meetodi abil. Konkurentsianalüüsist selgub, et turul tegutsevad ettevõtted, kes müüvad tooteid globaalselt kui ka neid, kes toodavad ainult oma piirkonnale. Konkurentide GRP-alajaamad on ühekihilised ning seetõttu tugevusomadused ja vastupidavus pole võrreldav ABB kahekihilise lahendusega. Turundusplaanis on kirjeldatud ideaalset klienti Gorchelsi tabeli abil, et reaalselt oma müügieesmärkideni jõuda ja ka kliendini, kes seda toodet vajab. Turundusplaani koostamise juures on oluline toode positsioonida ja välja töötada hinnastrateegia. Toote positsioonimiseks on toode esmalt segmenteeritud, seejärel 4D mudeli abil positsioonitud. Hinnastrateegia väljatöötamine on oluline, et kujundada toote hind ja sellega kliendini jõuda, samuti tuleb välja töötada hinnameetodi valik ja hinnapoliitika. Selleks on kasutatud võrdluseid betoonalajaamadega, et näidata GRP-alajaama puhul kokkuhoidu juba kraana- ja transpordikulutustelt. Käesolev töö on koostatud ABB komplektalajaamade turuarenduse- ja müügiosakonnale. Tööd saavad kasutada müügiinsenerid, et GRP-alajaamade müügi osatähtsust suurendada. Eesmärk on suurendada GRP-jaamade müügimahtu iga aastaga, selleks hõivates osa betoon- ja terasjaamade turust ning tänu väga headele vastupidavusomadustele leida uusi kliente rannikuäärsetes ja raskesti ligipääsetavates piirkondades.