Sirvides Autor "Kask, Riho" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Linnaosa kergliiklusteede seisukord ja analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kask, Riho; Mill, TarvoLõputöö eesmärgiks oli hinnata Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti poolt lähiaastatel Kristiine linnaosa kergliiklusteedele tellitud taastusremonditööde eesmärgipärasust ja nende teostuse kvaliteeti. Saada teada, kas ülejäänud linnaosa kergliiklusteed vastavad nõutud seisunditasemetele, millised on neis peamiselt esinevad defektid ning kas kergliiklejatele on tagatud piisav ohutus antud piirkonnas liiklemiseks. Seatud eesmärgi täitmiseks ja täpse ülevaate saamiseks kergliiklejana läbis autor linnaosa kergliiklusteed jalakäijana ning jalgratturina. Käesolevas lõputöös uuriti Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalameti poolt lähiaastatel Kristiine linnaosa kergliiklusteedele tellitud taastusremonditööde eesmärgipärasus ja nende teostuse kvaliteeti. Uurimuse tulemusena selgus, et viimase kolme aasta jooksul tellitud taastusremonditööde tulemustes defekte ei esine, seega on tagatud tänavate nõutavad seisunditasemed. Kergliiklusteed, mis taastusremondi läbisid, olid varasemalt halvas seisus ja vajasid taastusremonti, neist paljudel ei olnud minimaalseid seisunditasemed tagatud. Lisaks uuriti antud lõputöös ülejäänud Kristiine linnaosa kergliiklusteede seisukorda: neis esinevaid defekte, nende kasutajate ohutuse tagamist ja vastavust nõutud seisunditasemetele. Selgus, et üldine teede seisukord on linnaosas heal tasemel. Kõige paremad tingimused kergliiklejatele on peatänavate ääres, mis pakuvad ühendust Mustamäe/Nõmme ja Kesklinna vahel ning kõrvaltänavad eramajade vahelistest piirkondades. Piirkondlikult esines defektidega kergliiklusteid enim Põhja-Kristiines, kus levinumad defektitüübid on põikpraod, murenemine, võrkpraod ja augud. Üldine liiklusohutus on kõikides linnaosa piirkondades vägal heal tasemel. Vöötradade värvil ei lasta enamasti ära kuluda ja tagatakse liiklusmärkide hea nähtavus kõikidele liikluses osalejatele. Kõige liiklusohtlikum piirkond on tänu halvadele katenditingimustele Põhja-Kristiine, seal esines ka kõige rohkem kulunud värviga ülekäiguradasid. KOKKUVÕTE 57 Järgnevate aastate eelarve koostamisel peaks linnaosavalitsus keskenduma enim Põhja-Kristiine piirkonnale, kus paljud kergliiklusteed ei vasta nõutud minimaalsetele seisunditasemetele, või on nõutavad seisunditasemed liiga madalad. Neis kergliiklusteedes esineb palju defekte ja need võivad tekitatada ohte liiklejatele. Lisaks vastavad peaaegu kõik ülejäänud linnaosa piirkonnad juba nõutud seisunditasemetele, mis võimaldaks suuremat keskendumist antud piirkonna puudujääkidele.