Sirvides Autor "Keres, Marken" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Kliendisuhete haldussüsteemide rakendamine väikeettevõtetes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2025-01-09) Keres, Marken; Kirikal, HeveCRM-süsteemide rakendamine on aidanud parandada tööprotsesside efektiivsust ja meeskonnasisest suhtlust. Ettevõtted, kes on rakendanud CRM-süsteeme, on suutnud paremini hallata andmeid ja kiirendada teenuse osutamist. Ettevõtetes, kus töötajaid on rohkem, on CRM-süsteemide mõju olnud märkimisväärsem, kuna need aitavad paremini koordineerida meeskonna tööd ja optimeerida tööprotsesside. Ettevõtetes, kus töötajate arv on väiksem, on süsteemide kasutamine siiski piiratud ja keskendub peamiselt andmete kogumisele, mis takistab CRM-süsteeme täismahus rakendada. Takistusteks on süsteemide keerukus, andmete sisestamise aeglus ja tehnilised probleemid, mis vähendavad süsteemide efektiivsust. Samuti ilmnes, et töötajate koolituse puudumine või ebapiisav koolitus võib viia süsteemide vähem kasutamiseni, mis omakorda takistab tööülesannete efektiivset täitmist. Kogu uurimuse põhjal on selge, et CRM-süsteemide rakendamine pakub ettevõtetele olulisi eeliseid, kuid nende täieliku potentsiaali saavutamiseks on vajalik süsteemide täiustamine ja töötajate panus muutustega kaasa minna. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada kliendihaldustarkvarade kasutamisel esinevad probleemid jaekaubandusettevõtetes kasutajate hinnangul, et leida võimalusi nende probleemide ületamiseks. Empiirilise uuringu objektiks olid jaekaubanduse ettevõtted (EMTAK-i kood 47), kes rakendavad oma tööülesannete täitmisel kliendisuhete haldussüsteeme. Uuringuülesannete läbiviimiseks teostati kvantitatiivne kaardistusuuring ning andmete kogumisel kasutati küsitlust. Küsitluse läbiviimiseks koostati küsimustik. Küsimustikust kogutud andmeid analüüsiti kirjeldava statistika abil. Uuringu valimi moodustasid 115 jaekaubanduses tegutsevat ettevõtet ning lõplikuks valimiks kujunes 18 töötajat. Uuring näitas, et CRM-süsteemide kasutamine on efektiivne viis ettevõtte tegevuse täiustamiseks, eriti rohkemate töötajatega ettevõtete puhul, kus süsteemide kasutus on igapäevane. Vähemate töötajatega ettevõtetes on CRM-süsteemide kasutus tihti suunatud konkreetsetele tööülesannetele, mis vähendab CRM-süsteemide rolli meeskonnasisesele suhtlusele ja kliendikogemusele. Suuremates ettevõtetes mängivad CRM-süsteemid aga olulist rolli mitte ainult müügiprotsesside optimeerimisel, vaid ka teeninduse ja meeskonna koostöö parandamises. Uuringu tulemused toetasid ka teooriat, et CRM-süsteemide edukaks rakendamiseks on oluline töötajate koolitus ja süsteemi lihtsus. Ettevõtted, kes suudavad süsteemide kasutuselevõtu ja koolituse kaudu ületada takistused, saavad teenida ettevõttele rohkem kasumit andmete analüüsimisel, müügiprotsesside ja klienditeeninduse parendamisel.