Sirvides Autor "Kiilas, Anti" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Audi A4 heliisolatsiooni probleem ja lahendamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Kiilas, Anti; Õige, AlarAutori eesmärgiks oli sõiduauto Audi A4 salongimüra vähendamine luksuslikema autode tasemele, kas see on võimalik ning mida peaks selle jaoks tegema. Lõputöö teooriaosas selgitas töö autor heli omadusi, võrdles erinevaid helisid ja mürasid, selgitas kuidas mõõdetaks mürataset autos ja autost väljapool ning jagas erinevad müraallikad erinevateks sõlmedeks. Lõputöö käigus seletati lahti mürasummutuse olemus, mattide omadused ja paigaldusviisid. Seejärel võttis autor erinevatest heli- ja autoaudioga tegelevatest ja mürasummutusega tegelevatest ettevõtetest hinnapakkumisi. Hinnapakkumised on välja toodud esimeses lisas (Lisa 1[8 p.46;47]). Vastavalt kogusele, kvaliteedile ja hinnale, valis autor endale sobivaima, milleks osutus esimene pakkumine. Materjalidele sai kaubeldud ka allahindlus ning koguhinnaks kujunes 405€. Mürasummutusmattide hulgas oli nii bituumenil põhinevaid ja alumiiniumiga kaetud matte kui ka kergemaid porolooni baasil materjale. Bituumenmatid jagunesid kaheks paksuse järgi. Poroloonbaasil materjalid jagunesid kaheks aga üks tihedama struktuuri ja lameda pinna ning teine munaresti kujulise ja õhulisema struktuuriga materjalideks. Autor teostas paigaldused eelnevalt valitud autosse, jagades auto pinnad viieks erinevaks sõlmeks alustades paigaldusjärjekorrast: uksed, pagasiruum ja tagumised rattakoopad, põrand, kapott ja esimesed rattakoopad, lagi. Ennem paigaldusi ning peale igat paigaldust teostati mõõtmised salongi sisemüra taseme hindamiseks. Mõõtmiseks kasutati teooriaosas kirjeldatud viise ning mõõdeti Velleman’i seadmega, mille spetsifikatsioonid on toodud lisa kahes (Lisa 2 [8 p. 48]). Saadud tulemused on toodud joonistel 5.10.1 ja 5.10.2, kus selgub, et müratase olulisematel tingimustel nagu tühikäik, langes ees 11,3 dB ja taga 6 dB ning kiirusel 90 km/h ees 4,1 dB ja taga 5,1 dB. Samuti on autor ära märkinud katse toimumise koha ning ilmastikutingimused, mis võivad mõjutada saadud tulemusi. Müratase väljaspool autot jäi samaks. Majanduslikust aspektist toob autor välja, et 2015a. IV kvartali keskmise brutopalga järgi tunde arvestades liites sellele materjalikulu, tuleb töö ise tehes peaaegu poole soodsam. Sissejuhatuses püstitatud hüpotees ei pidanud paika. Müratase oleks pidanud veel sama palju vähenema. Autor ise on siiski tulemusega rahul, sest saadud tulemused vähendasid müra inimkõrva jaoks peaaegu poole võrra, mõneti isegi rohkem.