Sirvides Autor "Kiis, Ivika" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Müügiesindajate rõivastuse mõju ettevõtte kuvandile B2B müügis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-20) Kiis, Ivika; Kiis, HelenLõputöö eesmärgiks oli uurida müügiesindajate rõivastuse mõju ettevõtte kuvandile selleks, et teha ettepanekuid töörõivastuse sisseostuplaanide täiendamiseks. Teoreetilises osas käsitleti ettevõtte kuvandi, äriidentiteedi kujundamise kontseptsioone turunduses. Äriidentiteet ja visuaalne identiteet on integreeritud osad, mis mõjutavad ettevõtte kuvandit ja usaldusväärsust äriklientide silmis. Lisaks sellele uuriti, kuidas müügiesindajate rõivastus, mis on osa visuaalsest identiteedist, võib luua väärtust ettevõtte ja klientide vahel. Ettepanekute ja tähelduste tegemiseks müügiesindajate rõivastuse osas saadi tagasisidet kõikidelt osapooltelt, nii ettevõtte, müügiesindajate kui ka äriklientide oma. Empiirilises osas viidi läbi kolm uuringut, sealhulgas veebipõhised ankeetküsitlused müügiesindajate ja äriklientide seas ning intervjuu Coca-Cola HBC Eesti müügijuhiga. Uuringute läbi viimiseks kasutati nii kvalitatiivseid kui ka kvantitatiivseid uurimismeetodeid. Äriklientide uuringu koguvalim oli 70,7% ehk uuringus osales 53 Coca-Cola HBC koostööpartnerit. Müügiesindajate seas läbi viidud uuringus osales 17 töötajat 17-st. Uuringud näitasid selgelt, et müügiesindajate esinduslik rõivastus mõjutab otseselt klientide poolt tajutavat ettevõtte mainet ja usaldusväärsust. Äriklientide uuringust selgub, et professionaalne ja korrektne riietus suurendab koostöövalmidust. Äriklient näeb müügiesindajate brändiga rõivastumist kui võimalust neid paremini ära tunda ja eristada, seda arvas 59% vastanutest, samal ajal 24,6% vastanutest peavad seda kindlustunde ja usalduse allikaks. See näitab, et enamik inimesi hindab rõivastuse rolli müügiesindaja identiteedi ja äratundmisvõime loomisel. Müügiesindajate seas läbiviidud uuringu tulemusena selgus, et enamik vastajatest suhtub ettevõtte või brändi sümboolikaga töörõivaste kandmisse positiivselt, eelistades lihtsat ja minimalistlikku disaini. See näitab, et selge ja tagasihoidlik ettevõtte sümboolika on töötajatele atraktiivne, luues professionaalsema välimuse ja edendades ettevõtte ühtsust. Nii müügijuht, kui ka kliendid on rahul müügiesindajate välimuse ja rõivastuse valikuga ning näevad nende valmisolekut ettevõtte sümboolikaga rõivaste kandmisel. Coca-Cola HBC müügiesindajate esinduslikku välimust hinnati viie palli süsteemis 4,34 punktiga, mis rõhutab, et müügiesindajate esinduslik välimus müügikeskkonnas on kõrge. Lähtudes müügiesindajate rõivastuse mõjust ettevõtte kuvandile ja töötajate rahulolule, toob autor välja omapoolsed üldised ettepanekud müügiesindajate töörõivastuse sisseostuplaanide täiendamiseks. Need ettepanekud loovad aluse edaspidiseks ettevõttesiseseks aruteluks ja sisseostuplaanide muudatuste rakendamiseks, arvestades konkreetseid vajadusi ja võimalusi. Lõputöö autori ettepanekud ettevõttele on järgnevad: • Suurendada töörõivaste tellimise sagedust kahe aasta pealt ühe aasta peale, mis tagaks töötajatele sobivad töörõivad. • Suurendada ülerõivaste ja pusade varusid, tagades töötajatele piisavalt ettevõtte sümboolikaga rõivaid ka uutele töötajatele. • Lisada valikusse talveperioodiks talvejoped ja võimalusel aksessuaarid nagu mütsid ja kindad. • Suviseks perioodiks vähemalt kaks erinevat polosärki või T-särki, mis vastaksid töötajate eelistustele. • Kaaluda jakkide tellimisel mõnda teist mudelit, mis oleks vastupidavamast materjalist. • Ettevõtte sümboolika kasutamine ülerõivaste hõlmal, vasakul rinnakohal, suurendades brändi nähtavust. • Töörõivaste värvivaliku laiendamine punase värvi näol, et luua visuaalne ühtsus ja äratuntavus ettevõttega. • Arvestada rohkem müügiesindajate tagasisidega uute töörõivaste valikul ja planeerimisel, kogudes vähemalt kord aastas tagasisidet.