Sirvides Autor "Kilin, Timofei" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Veeremi veoliigi valik as-i eesti liinirongid Stadler Flirt elektri- ja diiselrongide näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Kilin, Timofei; Kuusk, Martin; Magnus RoosmaTeostades arvutuslikke samme kujunes välja Stadler Flirt elektrirongide ja diiselrongide hindamise kriteerium, mis ennast kujuneb ekspluatatsioonis kulutatud euro ühik läbitud kilomeetrile. Selle järgi on selgelt näha, et Stadler Flirt diiselrong oma keskmiste ekspluatatsioonikuludega 0,93 €/km on kallim kui sama tüüpi elektrirong. Töö autor on veendunud, et see vahe hakkab ainult kasvama, kuna diiselrongi diislisõlmed ja temaga soetuvad abi sõlmed mingi hetk hakkavad hoolduskulude näitajad astmeliselt kasvatama. Sellega kaasnevad ka suured hooldustööd mis on ajaliselt pikem ja mahukam tava hooldustöödest. Kohe tekib otsene seos reservkooseisude kättesaamisega ja reisiliini täis mahus teenindamises. Arvestades sellega, et reisijate arv püsivalt suureneb, peaks suurendama reisirongi tihedust ja või koosseisude mahutavust. Selgus, et kasutades erinevaid veeremi liigi sama reisiliini teenindamisega, on ühe reisijakilomeetri maksumus elektrirongil soodsam kui diiselrongil. Aegviidu – Tapa vahelise lõiku pikendamine on majanduslikult otstarbekas, sest esmased arvutused on näidanud, et riigile on võimalik reisirongiliikluses kulud kokku hoida, pakkudes reisijatele parema reisirongi tihedust ja mugavust ning õigeaegselt ja valutud liiklusgraafiku täitmisele teostada veeremi pargile kõik võimalikud hooldus- ja remonditööd. Balansseeritud kulude jagamine annab võimaluse sama kulude hulgaga arendada reisijateveo seonduvad uuendused raudtee valdkonnas, pakkudes reisijatele kaasaegse mugavuse reisijateveol.