Sirvides Autor "Kompus, Henri" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Liit- ja virtuaalreaalsuse rakendatavus ehitusvaldkonna näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Kompus, Henri; Lellep, Karin; Egert-Ronald PartsKäesolevas lõputöös käsitleti liit- ja virtuaalreaalsust ning nende kasutatavust ehitusvaldkonnas olemasolevate lahenduste näitel. Lõputöös uuriti liit- ja virtuaalreaalsuse olemust ning tööpõhimõtteid. Segunenud reaalsuse vorme on kokku kuus: vähendatud reaalsus ja -virtuaalsus, muudetud reaalsus ja –virtuaalsus ning liitreaalsus ja -virtuaalsus. Virtuaalreaalsusi on neli: süübe-, töölaua-, CAVE - ja simulatsiooni virtuaalreaalsus. Keskkond kuvatakse sise- või välitingimustesse nutitelefoni, tahvelarvuti, liit- ja virtuaalreaalsuse prillide ning peakomplektidega. Keskkondade vaatlemiseks on vaja positsioneerida seade, et rakendus saaks arvutada mudeli ettenähtud asukohta ning kuvada ekraanile. Nutiseadme GNSS positsioneerimise katsel saadi seadme asukoha täpsuse mediaaniks 4,2 meetrit, millest parim oli 0,88 meetrit. Uuringu autorid valisid välja ehitusvaldkonnaga seotud liitreaalsuse rakendused, mille kohta tehti teste ning parimatega viidi läbi täiendavad testid. Parimate rakenduste (Augment, Urbasee ja ARMedia Player) testimiseks kasutati nelja erinevat mudelit, mida katsetati sisetingimustes markeril ja välitingimustes GNSS abil. Erinevate mudelite katsetamisel saadi teada, et rakendused toimivad markeril väga hästi ning välitingimustes olenes tulemus seadme tehnilistest näitajatest. Töös on kirjeldatud mudeli formaatide üleviimist liitreaalsuse rakendustesse. Virtuaalreaalsuse rakendused on mõeldud peamiselt jooniste ja mudelite vaatamiseks või joonestamiseks. Kui hetkel arendusfaasis olevad tunnusepõhised märkimisväärsete tehnoloogiliste uuendustega jälgimismeetodid (nt sügavuse tajumine, reaalajas keskkonna skaneerimine jne) ja nendel baseeruvad seadmed saavad tavakasutajale kättesaadavaks, siis on oodata hüppelist arengut liit- ja virtuaalreaalsuse kasutatavuses ehitusvaldkonnas.