Sirvides Autor "Konso, Triin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Tarbija ostukäitumine kondiitritoodete ostmisel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Konso, Triin; Nõuakas, KatiMaailmas toimub pidev kiire areng ja koos selle arenguga muutuvad ka inimeste tõekspidamised ja harjumused. Muutuvad ka harjumused tarbimises ja laienevad informatsiooni ning toodete ja teenuste hankimist võimaldavad kohad. Kantar Lightspeedi läbi viidud ülemaailmne uuringuanalüüs näitab, et rasvavabade ning nullkalorsusega toodete olulisus on kadumas. Tarbijad ootavad, et nende toiduained ja joogid sisaldaks puhtaid ja täisväärtuslikke koostisosi. Oste sooritades eeldatakse suuremat läbipaistvust ka toidu- ja joogibrändidelt. Ostjad soovivad teada, mida nad täpselt ostavad ja tarbivad. Uuringust selgus, et 52 protsenti vastanutest loeb järjepidevalt enne toodete ostmist ja tarbimist tootel olevat toitumisalast infot. (Amaral, 2019). Lõputöö eesmärk on hinnata tarbijate ostukäitumist kondiitritoodete ostmisel, et koostada soovitused valdkonna väiketootjatele. Eesmärgi saavutamiseks on püstitatud järgmised uurimisülesanded: • kirjeldada tarbija ostuotsuse teostamise protsessi teoreetilisi lähenemisi; • viia läbi küsitlus selgitamaks välja ostuotsuse mõjurid; • koondada küsitluse tulemused tervikuks ning hinnata nende põhjal tarbijate ostukäitumise mõjutajaid; • esitada soovitused valdkonnas tegutsevatele väiketootjatele. Küsimustik suunati esmalt Triinu Tordid Facebooki lehele, kus on jälgijaid ligikaudu 2900 inimest ja torditegijate Facebooki gruppi, kus liikmeid ligikaudu 27 700 , ning võimalikele potentsiaalsetele tarbijatele. Analüüsi koostamise hetkeks kogunes 454 vastust. Erinevalt praegusest tarbimissuunast, kus igapäevaoste teevad lisaks naistele järjest enam ka mehed, tuli sellest uuringust välja, et kondiitritoodete ostjatena on valdav enamus naised. Vastanutest oli naiste osakaal 92%. Läbi viidud uuringust tuli välja, et sissetulekute suurusest ei sõltu tarbijate eelistused ja ootused kondiitritoodetele. See oli autori jaoks mõnevõrra üllatav tulemus. Ka hinnatundlik klient on tarbijana teadlik oma eelistuste ja kvaliteediootuste osas, ning valmis selle eest ka rohkem maksma. Oluliseks peetakse tooraine päritolu ja kvaliteeti, ning personaalset lähenemist, mis sageli tagab isikupärasema toote saamise. Kõige rohkem kondiitritooteid ostetakse kauplusest koos muu igapäevase kaubaga ja spetsiaalselt tellib tooted omale koduselt meistrilt või väiketootjalt 28% vastajatest. Toodete kohta saadakse informatsiooni enamasti poes koogiletil olevatelt sedelitelt või sotsiaalmeediast, aga ka sõpradelt/tuttavatelt. Infona peetakse oluliseks tooraine päritulu ja sisalduse kohta võimalikult täpset informatsiooni. Vastanutele oli oluline ka personaalne lähenemine ning võimalus saada omanäiline ja eristuva disainiga toode. Personaalse lähenemise puhul oodati ka võimalust, et soovitud toote puhul oleks valmistamisel arvestatud tellija tervise eripärade- ja tõekspidamistega. Hinnatakse ka varasemate tööde ja näidiste olemasolu ja nende omamine tagab parema ülevaate tarbijale toote kohta. Piisava eelinfo saanud ja teadlikuma ostu sooritanud klient on hiljem kätte saadud tootega ning kogu ostuprotsessiga rahulolevam. Väitetootjatele soovitab töö autor tagada oma toodete kohta olemasoleva informatsiooni piisavas mahu kättesaadavuse kliendi jaoks, lisades info enda pakutavate toodete ja näidistoodete juurde, kodulehele, sotsiaalmeediakanalitesse jne. Tellimustööde puhul on võimalus tarbijale infot jagada personaalsete kirjadega. Kliendile kuvatavas infos on oluline välja tuua tooraine loetelule lisaks ka selle päritolu nii täpselt kui see on võimalik. Kasutatava tooraine osas tasub tootjal olla paindlik ka tellija erisoovidele, mis tulenevad mõnest uskumusest või erisusest tervise osas. Selleks, et ka väiketootja käest oleks mugav tellida, peab olema kogu vajalik informatsioon kiiresti kättesaadav ning võimalus oma tellitud toode saada kätte endale sobivast kohast. Selleks tasub väiketootjal pakkuda oma tooteid koos kohale toomise võimalusega.