Sirvides Autor "Kontram, Oliver" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Eratarbijate eelistused, teadlikkus ja hinnangud pakiautomaatide teenusele DPD Eesti näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Kontram, Oliver; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada ertarbijatest pakiautomaadi teenusekasutajate eelistused, valikukriiteriumid, teadlikkus ning tarbijate kogemuse hinnangud teenusele. Antud teema on DPD Eesti jaoks aktuaalne, kuna ettevõtte sisenes pakiautomaatide turule ning soovitakse tõsta oma turuosa. Teenuse arendamisel on vaja aga rohkem teadvustada ja arvestada eratarbijatest teenusekasutajate soovidega. Antud lõputöö raames viidi läbi kvantitatiivne uuring, kus uuriti pakiautomaatide teenusekasutajatelt nende eelistusi, valikukriteeriumeid, teadlikkust ja hinnanguid kogetud teenusele. Lähtuvalt antud töö eesmärgist, viis autor läbi küsitluse pakiautomaatide teenusekasutajate hulgas. Eesmärgi täitmiseks püstitas autor järgmised uurimisküsimused: • Millised on teenusekasutajate eelistused pakiautomaatide teenuste valikul? • Millised on teenusekasutajate valikukriteeriumid erievate teenuste osas? • Milline on teenusekasutajate teadlikkus erinevate pakiautomaatide teenusepakkujate osas? • Milline on teenusekasutajate hinnang erinevate teenusepakkujate osas? Autor analüüsib küsitluse tulemusi läbi erinevate klastrite. Esimeses analüüsis jaotati kõik teenusekasutajad kaheks sootunnuse järgi ning vaadeldi eraldi meessoost ja naissoost kliente. Teises analüüsis rühmitati kliendid vanuse järgi noorteks, keskealisteks ja eakamatest. Kolmandas ja viimases analüüsis jaotati teenusetarbijad rühmadesse vastavalt sellele, kas nad on sagedased, aegajalt või harva pakiautomaadi teenusekasutajad. Analüüsist selgus, et meessoost ja naissoost tarbijad ei erinenud oluliselt oma valikutes ja hinnangutes. Samas vanuse või teenusekasutamise tiheduse järgi on klientidel erinevad eelistused, teadlikkus ja hinnangud pakiautomaadi teenusele. Antud lõputöö tulemuste põhjal võib öelda, et Eesti tarbijad peavad pakiautomaatide ja pakipunktide teenuseid kasutades kõige olulisemateks kriteeriumiteks - teenusepakkuja tarnelubadusest kinni pidamist, paki saabumisest teavitustööd, tarne kiirust ning teenusepakkuja töökvaliteeti. Kõige vähem oluliseks valikukriteeriumiteks osutus klienditeenindus, tarne ümbersuunamine ja sama päeva tarne. Uurigu tulemuste analüüsimisel selgus, et teenusekasutajate teadlikkus on DPD Eesti konkurentide osas väga kõrge (98-99,5%) samas kui DPD Pickup pakiautomaadi osas 60,5% ja pakipoe osas vaid 48%. Veelgi suurem vahe on teenusekasutajate kogemuse osas, kus konkurentide teenuseid on kasutanud 75,5-84,5% klientidest, samas kui DPD Pickup pakiautomaati on kasutanud 13,5% ja pakipoodi vaid 12% küsitluses osalenutest. Lõputöö tulemustest selgus ka tarbijate hinnang erinevatele teenusepakkujatele. Hindamine toimus palli skaalal, kus 5-väga rahul. Kõige kõrgema hinnangu sai Itella Smartposti pakiautomaadi teenus, mida hindasid erinevad kliendigrupid 5 palli skaalal 4,4-4,5 vääriliseks. Omniva pakiautomaadi teenusele anti hindeks 4,1-4,2. DPD Pickup pakiautomaadi teenust hinnati erinevate kliendigruppide poolt vahemikus 3,9-4,5 ning DPD Pickup pakipoe teenust 3,7-4,4. Lõputöö autor tegi antud töö tulemuste põhjal DPD Eestile kokku üheksa ettepanekut. Ettevõte juhtkond lubas autori poolt esitatud ettepanekuid arvesse võtta ning seega on lõputööl ka praktiline väärtus. Rakendades töös tooduid ettepanekuid on ettevõttel parem võimalus saavutada püstitatud eesmärgid saada seitsme aastaga pakiautomaaditeenuse turuliidriks Eestis.