Sirvides Autor "Koop, Rasmus" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs L6e kategooria linnaauto roolisüsteemi projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Koop, Rasmus; Luppin, JanekTöö käigus püstitatud ülesanded on leidnud lahenduse. Kompromissi korras on valitud hambumise parameetrid ning teostatud arvutus. Linnaauto pöördediameeteriks on saavutatud klassi parim 6,8m, ühtides konkurendiga Renault Twizy või Smart Fortwo ning rooligeomeetriaga sai saavutatud hea manööverdavus. Vastuse leidis ka küsimus, kas linnaautot on võimalik parkida ühele parkimiskohale mitu. Olenevalt parklast ning parkimisviisist on neid võimalik ühele kohale mitu tükki parkida. Töö teises pooles sai välja pakutud roolilati lahendus, mis autori arvates toimib. Hambumise valikul osutus hammasratta ülekande varutegur 2,5 piisavaks. Palju vaeva tuli näha roolilati koostu kallal, sest esines palju nüansse nii materjali, laagrite ja tihendite valiku osas ning täpsemalt läbi mõelda detaili valmistamine ja koostamine. Projekteeritud detailide maksumuseks kujunes 795 eurot. Roolisüsteemi paigutuse jaoks valmistatud ning kasutatud detailid on asetatud mudelsõidukisse. Mannekeeni lisamisega juhiistmele sai selgeks, et roolisüsteemi paigutamine ei olegi nii kerge kui algul paistab, ruumi on vähe ning iga liigutus toob kaasa kogu süsteemi sobivuse ümber hindamise. Autor hindas kolme erineva paigutuse sobivust ning selle põhjal on tehtud valik ja soovitus. Töö kolmandas pooles on hinnatud sisendvõlli ja hammaslati käigupiiraja tugevust, muutes materjali ning geomeetriat, on saavutatud varutegurid 3,6 ja 4,4 piisavad. Autori poolset projektilahendust tuleks prototüübil katsetada ning veenduda et roolisüsteem toimib nagu peab. Vajadusel tuleks projekteerida ka hambumise reguleerimise võimalus. Sõiduki teljevahe tuleks vähemalt 65mm ulatuses tõsta ning tuleks kaaluda ka pöördalusel istme kasutusele võtmist täiendava juhi sisenemismugavuse tõstmiseks.