Sirvides Autor "Koort, Jan" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Õhkpatjadel treiler(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Koort, Jan; Kangru, Tavo; Aare SirenKäesoleva lõputöö raames sai projekteeritud uus toode Euroopa turule – õhkpatjadel treiler. Toodet kasutatakse drifti-, ringraja-, hobi- ja sportautode transportimiseks. Treiler raam on valmistatud toru profiilist 100x80x3 mm ja sillaosades on kasutatud lehtmaterjali 6mm-8mm. Treileri laadimiskõrgus on 100 mm ja transpordi asendis maksimaalne kõrgus on 311 mm maapinnast. Treileri täismass on 3500 kg ja maksimaalne kandevõime 2520 kg. Treileri tõstmine ja langetamine toimub õhusüsteemiga. Kasutatakse raskeveoki sillatõste patju Contitech FD 200-25 CI ja kahekompressori süsteemi VIAIR Dual Pewter 480 C. Treileri teostatud tugevusarvutused, milleks on : • Peatalade tugevusarvutus paindele. • Esitala arvutus tõmbele. • Tõstepatjade arvutus tõstevõimele • Õõtshoova plaatide arvutus • Võlli arvutus paindele ja väändele • Tagapuki plaatide arvutus Detailidele on määratud valmistamise tehnoloogia, koostude koostamine ja arvutatud materjali kulu. Majanduslikus osas on välja arvutatud treileri tootmisega kaasnevad kulutused ostutoodetele, kinnitusvahenditel ja muudele tellitud töödele. Majandusosa lõpus on arvutatud omahind ja tasuvuskogus. Lõputöö tehnoloogiline osa nõuab, et projekteeritud toode vastaks lõputöö alguses püstitatud nõuetele. Projekteeritud treiler vastab antud nõuetele : laadimis ala laius 1960 mm, pikkus 5230 mm ja täismass 3500 kg. Treiler suudab laskuda maad , laadimisala kõrgus maapinnast on 100 mm ,et oleks võimalik madalaid autosi peale laadida ilma ,et peaks keredetaile eemaldama. Konkurendiga sarnaselt kasutatakse kahekompressori süsteemi ,et treileri tõstmine toimuks kiiremini. Projekteeritud treiler kaalub konkurendi treilerist 64kg vähem kuid kandevõime on 525kg suurem. Lõputöö majandusliku osa eesmärgiks oli projekteerida toode mis oleks konkurendi omast odavam. Konkurendi toote hind on 1102 € pluss transpordi kulud ja projekteeritud toote müügihinnaks kujunes 7420,18 €. Kuna lõputöö tulemused vastavad nõuetele, loetakse lõputöö eesmärk saavutatuks täies mahus.