Sirvides Autor "Kruuse, Birgit" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kostüümide väljatöötamine Ugala teatri etendusele "Tuul kuu pealt"(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Kruuse, Birgit; Kuusk, MargitDiplomitöö eesmärgiks oli välja töötada kaks mudelit kostüümikunstnik Neoon Musta kavandite põhjal. Kostüümid tuli luua Ugala teatri lastelavastusele „Tuul kuu peal“, mille võtmesõna- maagia, pidi kostüümides esindatud olema. Töö autori ülesandeks oli lahendada kavandite põhjal kostüümi lõikeline ülesehitus konstrueerimise- või mulaaži teel, sooritada juurdelõikus ning valmistada tooted. Arvesse oli vaja võtta teatritöö eripärasid, kostüümiosakonna ja kunstniku tingimusi, materjalide kokkuhoidu ja lähenevat esietenduse kuupäeva. Lõputöö tulemiks on kaks kostüümi- känguru ja õhupall/paksuke, millest esimene kujunes näitlejale konstrueeritud põhilõigete tuletuste põhjal, teine mulaaži teel. Känguru kostüüm sai valmistatud kunstkarusnahast ning puuvillasest materjalist valmis õhupall/paksuke. Mõlemaid kostüüme kannab etenduses peaosa mängiv Laura Kalle, kellele loodi ka töös kirjeldatud mudelite valmimiseks mõeldud põhilõigete baas, mida saaks tulevikus kasutada teiste kostüümide modelleerimisel. Känguru kostüümile konstrueeriti Müller & Sohn’i konstrueerimissüsteemi järgi naiste mantli kehaosa ja varruka lõiked ning pükste lõige. Kõik lõiked parandati proovide põhjal ning moekohastati kostüümile vastavalt. Saba moekohast tuletust annab kasutada teistegi loomade kostüümide modelleerimisel. Kostüümile loodi ka lekaalid võimaliku vajaduse rahuldamiseks tulevikus. Töös valminud konstruktsioonid ja lekaalid on digitaalsel kujul valminud programmidega Optitex ja Kaledo Style. Diplomitöö koosneb viiest peatükist, mis järgemööda kirjeldavad kostüümide valmimise protsessi ja selle kõrvale kuuluvaid asjaolusid. Töö sisuosa algab Ugala teatri tutvustusega, millele järgnevad kirjeldused etendusest ja selle kostüümidest, töös kajastatavatest mudelitest ja materjalidest, põhi- ja moekohaste lõigete konstruktsioonide/ tuletuste joonised ja mõlema kostüümi tehnoloogilise töötlemise iseloomustused. Eraldi on käsitletud lekaalide valmimist ning kostüümiosakonna ja antud etenduse finantsilist poolt känguru kostüümi seisukohalt. Töö autori varasem kokkupuude teatri valdkonnaga aitas kaasa kostüümikunstniku mõistmisel ja töö edenemisel. Kostüümiosakonna juhataja ehk lõputöö konsultant näitas üles igakülgset tuge ja andis kasulikku nõu kostüümide valmimisprotsessi käigus. Selline tugi oli oluline töö autorile, sest tegemist tuli keeruliselt töödeldavate materjalidega ja tegumoodidega, mis esialgu paistsid liialt keerulised. Autor tänab ka kostüüme kandvaid osatäitjaid Laura Kallet ja Laura Petersoni, kes samuti toetasid ja inspireerisid töö käiku. Kostüümikunstnik Neoon Must kui ka kostüümiosakonna juhataja jäid valminud tööga rahule, sest saavutatud känguru reaalilähedane välimus sobis teiste loomadega etenduses ja õhupall/paksuke toimis täpselt nii tobedana, kui vaja.