Sirvides Autor "Kruzman, Teele" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Starship Technologies OÜ robotitehnikute koolitusvajadus(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kruzman, Teele; Reinok, AnneliStarship Technologies OÜ eesmärk on pakkuda kontaktivaba energiasäästlikku kullerteenust USAs, Inglismaal ning Saksamaal. Ettevõtte ärimudel on mitmetahuline ning samal ajal arendatakse ettevõttes äppe, sisemisi tööriistasid ning protsesse, mis muudaksid teenuse kvaliteetsemaks ning efektiivsemaks. Lisaks süsteemiarendustele tegeletakse ka robotite tootmisega ning arendamisega. COVID -19 mõjutas ettevõtte arengut ning finantsilist seisu. Ülikoolilinnakud, mis oli enne COVID-19 pandeemiat ettevõtte põhiline ärisuund, suleti 2020. aasta II kvartali alguses ning äkiline põhituru langemine sundis ka ettevõttel pidurdama oma laienemist ning sulgema osasid teenusalasid. Uue olukorraga adapteerumiseks muutis ettevõtte oma strateegiat, mis tõi kaasa ka palju ebastabiilsust ning rahulolematust. Robotitehniku ülesanne on parandada ning teha tehnilisi uuendusi robotitele. Osakonna suurimad väljakutsed on töö tegemine efektiivselt ning iseseisvalt. Roboti tarkvara ning riistvara pidev arendamine tekitab olukorra, kus vastavate juhendite loomine ning uuendamine on väljakutse. Suur osa probleemist on robotitehnikute informeerimine ning pidev koolitamine. Starship Technologies OÜl ei ole ühtselt koolitussüsteemi ega platvorm, millest robotitehnikute meeskond saaks eeskuju võtta. Meeskonnal on ainult töötaja baaskoolitus, millel võib eristada kahte versiooni. Versioon 1 koolituskava oligi üles ehitatud printsiibil „tehnikult-tehnikule“, kus struktureeritud kava ei olnud. Kui ettevõtte 2019 II pooles avas uusi teenusalasid, tähendas see ka mitme inimese kaasamist lühikese aja jooksul. Koolitussüsteem 1 ei olnud enam mõistlik kasutada, sest inimressurssi, kes personaalselt nõustab ja abistab ei jätkunud. Loodi rohkem struktureeritud koolituskava 2, millel on kindlad koolitajad ning struktuur. Puudujäägiks on töötajatele kohati pinnapealse info andmine ning töötajate oskuste ning teadmiste valideerimist ei toimu. Antud lõputöö eesmärgiks oli robotitehnikute koolitusvajaduse määratlemine, võttes arvesse tehnikute subjektiivset hinnangut ning ettevõtte ootuseid. Antud lõputöö käigus viidi läbi küsitlus, mis koosnes roboti komponentide tundmise hindamisest ning uuringus osalejad hindasid oma teadmisi ning oskusi kolme väite raamis: „ Ma tean kuidas komponent X töötab“; „Ma oskan tõrkeotsingut teha komponent X’le“ ning „ Ma oskan vahetada komponenti X“. Need kolm eelmainitud küsimust on peamised ootused ja töökohustused robotitehnikute ametis. Selleks, et tehnikud saaksid oma igapäevaste töökohustustega hakkama efektiivselt, peaksid töötajad vastama ettevõtte ootustele. Uurimusest tuli välja, et robotitehnikute nõrgimad teadmised ning oskused on sensorites, embedded ehk sardsüsteemides, juhtimiskeskuse ning uue ala avamise tööriistade plokkides. Lisaks töötajad, kelle töökogemus on üle aasta, hindavad oma teadmisi ning oskusi kõrgemalt. Meeskonna teadmiste ühtlustamiseks ning pädevuste hoidmiseks peaks ettevõtte arendama koolitussüsteemi, mis oleks paindlik uute inimeste koolitamisel ning võtaks arvesse ettevõtte ning töötajate vajadusi. Töötajate motivatsiooni ning kompetentsi hoidmiseks on pidev koolitamine hädavajalik ja ettevõtte konkurentsivõimeline kriitline.