Sirvides Autor "Kupp, Alar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kõrvalmaantee Nr 11266 Kiiu-Kaberneeme km 5.235 asuva räägu silla ümberehituse eelprojekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Kupp, Alar; Kurg, TaivoKäesoleva töö eesmärgiks oli koostada eelprojekt kõrvalmaantee nr. 11266 Kiiu-Kaberneeme Räägu silla ümberehituseks – täpsemalt ühe avaga komposiitkonstruktsioonilise lahendusega. Lõputöös on koostatud üks võimalik projektnelahendus ehitamaks sild ümber komposiitsillaks, eelnevalt vana sild lammutades koos kaldasammastega. Olemasoleva silla seisukorra indeks on küll 76, mis esmapilgul võib tunduda hea, kuid silla kandevõime seisukohalt tähtsad detailid on halvas seisukorras ning renoveerimine ei ole otstarbekas. Töö sisaldab sillateki konstruktsioonilisi arvutusi, nõudeid materjalidele ja paigaldamisele, mahte ning jooniseid. Kaldasambad on kujutatud joonistel illustratiivsena – sammaste projekteerimist ette ei ole nähtud, kuna vastaseljuhul oleks töö väljunud töömahu piiridest. Põhirõhk töö koostamisel on pandud sildeehitise arvutusele – näitamaks, kuidas jagunevad erinevad koormused ning kuidas teostada ühe komposiitsilla projekteerimist. Sild on projekteeritud olemasolevast poole pikemaks. Silde ava on 15 m ning silla kogupikkus on 16 m. Projektlahendus näeb ette kasutada peakanduriteks terastala margiga HE1000A, milledele toetub raudbetoonist tekiplaat paksusega 200...300 mm. Kõik muud konstruktsioonilise lahenduse juurde kuuluvad detailid on kirjeldatud töös ning arvestatud sobimaks sillatüübi, asukoha ja koormustega. Arvutustes on aluseks võetud standard EVS-EN 1991-2, mis kirjeldab sildade liikluskoormuseid. Arvestatud on koormusmudelitega KM-1, KM-2 ja KM-3. Silla elueaks on arvestatud 100 aastat, eeldusel, et silda korra- ja sihipäraselt ka hooldatakse. Koostatud töö annab lisavõimalused Maanteeametile ümberehitamaks antud sild - ühe alternatiivse projektlahenduse näol. Töö koostamisel selgus, et veekõrgtaseme ja peakanduri alumise vöö vahele jääv vahemaa on 0,75 cm, mis nõuete kohaselt peaks jääma min. 1 m. Autor pakub välja lahenduse, korrigeerimaks antud probleemi. Võimalik on see lahendada nii et tõstes sillale eelnevat ja järgnevat teed ning kogu silda kõrgemale (mis tundub vägagi reaalne, kuna sild asub võrreldes kogu teeprofiiliga, madalaimas punktis). Teise variandina pakub autor välja projekteerida sild viie talaga, mis hajutaks paremini koormused talade vahel ning oleks võimalus kasutada mitte nii kõrge profiiliga peakandureid.