Sirvides Autor "Kuusik, Silvia" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Äriplaani koostamine alustavale ettevõttele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-01-05) Kuusik, Silvia; Tandru, DianaAutor koostas töö teemal „Äriplaani loomine alustavale ettevõttele“ ja andis ülevaate äriplaani koostamise alustaladest ning vajalikkusest. Lõputöö eesmärk oli koostada äriplaan alustavale ettevõttele, et välja selgitada äriidee teostatavus. Kuna eduka ettevõtte aluseks on tasemel strateegia ja plaan, siis on hea äriplaani loomine esmatähtis. Äriplaan annab ettevõtte juhtkonnale hea aimduse organisatsiooni numbrilistest näitajatest, mida arvesse võttes on hea luua edasised plaanid kas turule minekuks või ettevõtte laienemiseks. Kui ettevõte soovib olla jätkusuutlik, aitab äriplaan sellele teekonnale märkimisväärselt kaasa. Eelnevalt paika pandud stsenaariumid ning nendele kohased strateegiad aitavad juhtidel teha tuleviku heaks suuri otsuseid, mis ilma eelneva valmisolekuta oleks olnud keerulisem. Lõputöö esimeses osas andis autor ülevaate äriplaani teoreetilisest poolest ning selle vajalikkusest. Tööd kirjutades sai autor aru, kui vajalik on äriplaani kirjutamine. Olenevalt ettevõtte orientatsioonist, on erinevat tüüpi ettevõtetele väljatöötatud vastavat tüüpi plaanid, alates kõige standartsemast plaanist lõpetades kasvu äriplaaniga – iga üks omamoodi. Olgugi, et on välja töötatud erinevat tüüpi äriplaane, koosnevad reaalsuses suurem osa äriplaanidest elementidest, milleta ei ole võimalik koostada põhjalikku ja informatiivset plaani. Et olla võimalikele investoritele, laenu andjatele, ettevõtte ostjatele võimalikult atraktiivne, peab kindlaks tegema, et äriplaan hõlmab tähtsamaid ja standartsemaid elemente. Ilma nendeta võidakse kahelda juhtide kompetentsuses ja pädevuses. Samuti seletati lahti millised on erinevat tüüpi äriplaanid ja millist äriplaani oleks millises olukorras kõige mõistlikum kasutada. Lõputöö teises pooles kirjutati põhjalikumalt äriplaani struktuurist. Seletati lahti äriplaani põhielemendid nagu näiteks visioon ja mission, riskianalüüs, turundusplaan- ja analüüs ning konkurentsianalüüs. Stuktuuri ülesehitus oleneb ettevõtte suurusest ja ettevõtte eesmärkidest. Äriplaani kirjutades ei tohi olla pealiskaudne. Mida rohkem tehakse uuringuid ja analüüse, seda täpsemad tulemused tulevad ka äriplaanis. Seda kõike on vaja võimalikult heaks alustalaks ettevõttele. Äriplaani koostamine võib tunduda algselt mõttetu tegevusena, kuid hästi koostatud äriplaan annab hea eelise. Äriplaan on üks kõige paremaid vahendeid, millega ennustada, kas äriidee on kasumlik ja teostatav. Lõputöö kolmandas ja neljandas peatükis käsitleti empiirilise uuringu metoodikat ning tulemusi. Autor viis läbi turu-uuringu, et selgitada välja oma võimalikud kliendid ja välja uurida milline on huvi toote vastu. Kvantitatiivseid andmeid koguti ankeetküsimustiku kaudu. Küsimustik koostati elektrooniliselt Google Vormid keskkonnas. Küsimustik saadeti laiali Tallinna Tehnikakõrgkooli õpilastele. Küsitlusteemadeks olid kokteili joomise harjumused, maitseelistused, sugu, vanus jne. Kokku osales küsitluses vastajana 97 isikut, kelledest omakorda 88 ehk 90.7% olid naised, 7 ehk 7.2% protsenti olid mehed, ning 2 ehk 2,1% olid mitte-binaarsed. Kokkuvõttes hindab töö autor kokteilipommi kui toote realiseerimise tõenäosust heaks. Üldistavalt saab hinnata huvi sellise toote vastu vastanute hulgas valdavalt positiivseks. Autori hinnangul sai lõputöö eesmärk täidetud ning uurimisülesanded lahendatud.