Sirvides Autor "Kuzmin, Andrei" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Meeste moesalongi kontseptsiooni väljatöötamine loodava ettevõtte näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kuzmin, Andrei; Kikas, HeldiKäesolev töö on kirjutatud meeste moesalongi kontseptsiooni väljatöötamiseks. Töö koosneb kolmest põhiosast: esimeses osas andis töö autor ülevaate ettevõtlusega alustamisest üleüldiselt, ettevõtjat iseloomustavatest nõueteest, äriidee leidmisest ja ettevõtte juriidilise vormi valikust. Loodava teenindusettevõtte loomise põhiarengufaasid on lahti seletatud ning autori poolt loodud ideele on antud võimalusi edasi areneda, sisse tulles Eesti turule. Teises osas selgusid teenindusettevõtte põhimõtted, sisaldades teenuste definitsiooni ja selle osutamise kvaliteedi määramist, juhtimiskontseptsioonide käsitlemist ja turundusobjektide positsioonimise põhilisi aspekte. Kolmandas osas on konkreetselt meeste moesalongi kontseptsiooni väljatöötamine, mis põhineb küsimustiku käigus ja õmblusateljee omanikega intervjuudest saadud ning analüüsitud informatsioonil. Meeste moesalongi kontseptsiooni väljatöötamise eesmärgiks on kahe tegevusalaga ettevõtte rajamine: rõivaalase ostu-müügitöö ja rõivaparandamisega tegutsev ateljee. Mõlemale tegevusalale on määratad teenindusettevõtte puhul kasutatavaid juhtimiskontseptsioone, mis on suunatud klientuuriga suhete loomisele ja hoidmisele, nende soovide ja vajaduste väljaselgitamisele ning turundusobjektide kvaliteedi arendamisele. Intervjueerides õmblusateljee omanikke sai selgeks, et firma ateljee keskendub algperioodil rõivaparanduse teenuste osutamisele, sest teenuste sfäär on alati nõutud ja ei nõua suurt kapitali. Pärast spetsialiseerumist laieneb ettevõte meeste rõivaesemete individuaalõmblemise etapini ning moesalongi ateljee ja poeosa põhiline vastastikune mõju seisneb selles, et lähtudest poes pakutavate toodete nõudlusest ateljeeosas hakatakse valmistama taolise tegumoega ja lõikega tooteid. Moesalongi parima asukoha valimiseks oli võetud intervjuudest ja küsimustikust saadud informatsioon - õmblusateljee omanikud määrasid ideaalse asukoha äri seisukohalt, viidades inimeste suure voo olemasolule, kangapoodidest materjalide kättesaadavusele, parkimisvõimalusele, küsimustikus osalejad aga nimetasid kõige populaarsema rajooni ostusooritamiseks,. Kristiine ja Kesklinna linnaosad said kõige rohkem punkti mõlemates aspektides. Õmblusateljee omanike informatsiooni järgi kujunes valitud hoone ateljeeosale nõutavate tingimuste ja õmblusseadmete loetelu. Uuringu analüüsi teostamisel sai selgeks, et tavaline ateljee ei paku inimestele eriti huvi, ainult 2/3 vastanutest on kunagi kokku puutunud ateljeeteenustega ning nende vastuseid oli võetud detailseks analüüsiks potentsiaalse sihtrühma määramiseks. Mehed pole eriti aktiivsed ei rõivaparandus- ega ka individuaalõmblemise teenuse kasutamisel, samuti ostetakse meesterõivad väga harva ja enamasti kulutatakse rõivatootele mitte rohkem kui 50 eurot ühe ostu kohta. Seega on moesalongi poliitika osutatavate teenuste puhul paindlik – ateljeeosa pakutavate teenuste hulk on lai nii meestele kui ka naistele. Mõlema soo esindajad määrasid küsimustiku käigus kvaliteedikriteeriumid nii individuaalõmblemise kui ka valmistoodangu osas. Maksimaalne punktide arv kuulub tootetehnoloogia poole - selle istuvusele, disainile ja eksklusiivsusele. Inimesed valisid need kvaliteedinõuded, mida vajatakse ning mida on raske leida kaubandusekeskustest ostetud kauba juures. Samuti tuli uuringust välja, et iga meesterõivaeseme järele tuntakse puudust, mis omakorda sõnaselgelt annab vihje, et praegune meesterõivaste turg on igav, üksluine ja muutmist vajav. Seega meeste moesalongi pood kui selle esinduslik osa mängib suurt rolli klientidee meelitamisel. Peale autori poolt välja mõeldud salongi poeosa joonise ja interjööri stiili, on pood esitatud pop-up vormina, mille all ärimaailmas mõistetakse ajutist kauplust. Kaupade olek müügil on piiratud ajaga ning selline tegur töötab hästi inimeste psühholoogilisel tasandil ehk paneb inimest ostu sooritama. Samuti on pop-up kaupluse kontseptsiooni eeliseks hea võimalus testida turgu ilma suuremat investeeringut tegemata. Järelikult müügiprognoosid võiks teostada ilma suurte kuludeta ning see soodustab klientide maitse tabamist ostusooritamisel. Töös esitatud meeste moesalongi kontseptsiooniga ettevõtte rajamine on võimalik, kui ideed käsitletakse edasi äriplaani kujul. Meeste moesalongi järele nähakse tõepoolest vajadust – 68 % respondenti vastasid nii. Seega töö autor on valmis panustama oma võimalikke ressursse elu unistuse töökoha loomiseks.