Sirvides Autor "Laanest, Jaanika" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Laste sisustustekstiiltoodete turu-uuring Eesti turul(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Laanest, Jaanika; Tuulik, DianaKäesolev lõputöö kannab pealkirja „Laste sisustustekstiiltoodete turu-uuring Eesti turul“. Teema valik lähtus autori pikaajalisest huvist ja soovist luua Eestisse ettevõte, mis disainib laste sisustustekstiiltooteid. Lõputööga sooviti välja selgitada, kas ettevõttele, mis disainib laste sisustustekstiiltooteid on laste sisustustekstiiltoodete turul Eestis kohta. Käesoleva lõputöö eesmärk oli välja selgitada laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte turupotentsiaal Eestis. Antud töö koosneb kahest suuremast osast. Teoreetilises osas keskendus autor turu-uuringu teoreetilisele käsitlusele, andes ülevaate turunduskeskkonna olemusest, turu-uuringu olemusest ja uurimismeetoditest ning sihtgrupianalüüsi ja konkurentsianalüüsi koostamise baasinformatsioonist. Töö empiirilises osas, lähtudes teooriast, viis autor läbi turu-uuringu, et välja selgitada laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte turupotentsiaal Eestis. Töö empiirilises osas selgitas autor Rahandusministeeriumi majandusprognoosidele toetudes välja Eesti majanduskeskkonna hetkeolukorra. Selgus, et järgnevateks aastateks prognoositakse majanduskasvu, kuid kiire tarbijahindade tõus võib inimeste ostuvõimet ja tarbimist oluliselt langetada. Laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte potentsiaalse sihtgrupi selgitas autor välja internetikeskkonnas ankeetküsitlusega 0-12 aastaste laste vanemate seas, jagades küsitluse linki pere- ja sisustusfoorumites ning Facebooki gruppides, kus müüakse laste sisustustekstiiltooteid. Küsimustikule vastas 163 inimest, kellest (98%) olid naised ja (2%) mehed vanuses 18-45 ja vanemad. Küsitluse põhjal selgus, et rohkem, kui pooled vastanutest (59%) olid naised vanuses 26-35 aastat, mille põhjal selgus, et laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte potentsiaalse sihtgrupi moodustavad naised vanuses 26-35. Enim oli potentsiaalse sihtgrupi seas neid, kellel on 1-2 last vanuses 0-3. Küsitlusest selgus ka potentsiaalse sihtgrupi brutopalk, mis jäi vahemikku 471-1200 eurot kuus. Potentsiaalse sihtgrupi huvi disainitud laste sisustustekstiiltoodete ja lastetoa terviklike sisustustekstiiltoodete lahenduste ostmise vastu oli (17%). Ostuhuvi kõrval toetab ettevõtte loomist ka asjaolu, et potentsiaalsest sihtgrupist (31%) ei ole rahul laste sisustustekstiiltoodete valikuga Eesti turul. Sellest järeldus, et laste sisustustekstiiltoodete turul Eestis on tarbijaid, kelle vajadused on rahuldamata. Ühtlasi tõestas see autori poolt töö koostamise jooksul püstitatud hüpoteesi: lapsevanemad ei ole rahul laste sisustustekstiiltoodete valikuga Eesti turul. Konkurentsianalüüsi käigus selgus, et loodava ettevõtte konkurentideks saab pidada igat ettevõtet, kes toodab sarnast toodet ja müüb seda samale sihtgrupile. Eelkõige on aga konkurentideks ettevõtted, kes disainivad ja toodavad väikeste partiidena või eritellimusel laste sisustustekstiiltooteid Eestis. Loodava ettevõtte konkurendid jagati töös otsesteks ja lähedasteks. Konkurentsianalüüs otseste ja lähedaste konkurentide seas viidi läbi äriluure abil, mille käigus koguti informatsiooni konkurentide toodete, hinnaklassi, jaotuskanalite, promotsioonivahendite ja lisateenuste kohta. Selgus, et konkurents on tugev, kuna turul on mitmeid ettevõtteid, kes pakuvad lisateenusena eritellimusel laste sisustustekstiiltoodete valmistamist, mis ühtlasi kattub osaliselt autori ärimudeliga. Samas selgus, et lastetoa terviklike sisustustekstiiltoodete lahenduste loomine ja võimalus kliendil kaasa rääkida toodete disaini, materjali ning mõõtude osas on see, mis loob konkurentsieelise. Käesoleva töö raames läbi viidud turu-uuring selgitas välja, et laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte turupotentsiaal Eestis on mõõdukalt hea. Potentsiaalsel sihtgrupil oli huvi disainitud laste sisustustekstiiltoodete ostmise vastu ja lastetoa terviklike sisustustekstiiltoodete lahenduste pakkumine on nišš, mis loob eelise konkurentide ees. Enne ettevõtte loomist tuleb aga arvestada, et tarbijahindade kiire tõus mõjutab oluliselt ka potentsiaalse sihtgrupi ostujõudu, kelle sissetulek oli niigi pigem alla Eesti keskmise brutokuupalga ning kui prognoositav majanduskasv peaks tulema oodatust väiksem, on kõrgema hinnaklassi niššitoodetega turul edu saavutamine suur väljakutse. Käesoleva lõputöö edasiarendusena oleks võimalik koostada laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte tootmis-, turundus- ja finantsplaan. See võimaldaks teada saada, kas laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte loomine on kasumlik. Lõputöö autorile andis läbi viidud turu-uuring kinnitust laste sisustustekstiiltooteid disainiva ettevõtte loomise võimalikkusest Eesti turul. Lõplik otsus ettevõtte asutamiseks on autoril plaanis teha pärast jätkuuringut.