Sirvides Autor "Laudma, Tanel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Riskide vähendamise võimalused Kohtla-Järve Gümnaasiumi kehalise kasvatuse tundides(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021) Laudma, Tanel; Nõuakas, KatiTöö kirjutamise ajend tulenes asjaolust, et laste kehaline aktiivsus on madal ning seetõttu on suurenenud just kehalise kasvatuse tundide tähtsus noorte arengus. kuna noored liiguvad vähe, kaasnevad sellega mitmed erinevad riskid. Lõputöö eesmärk on hinnata Kohtla-Järve Gümnaasiumi kehalise kasvatuse tundide võimalikke riske ning neist tulenevalt koostada koolile parendusettepanekud. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks on püstitatud järgmised uurimisülesanded: koostada teoreetilistele allikatele tuginedes ülevaade riskide hindamisest ja riskide analüüsimisest; selgitada välja ohutegurid ja ohtude vähendamise meetmed; kavandada ja kirjeldada empiirilise uuringu metoodika; teostada Kohtla-Järve Gümnaasiumi kehalise kasvatuse tundide analüüs ja hinnata võimalikke riske; koostada koolile parendusettepanekud riskide vähendamiseks. Kohtla-Järve Gümnaasium on vähem kui paar aastat vana riigigümnaasium, mis asub Ida-Virumaal, Kohtla-Järve linnas, kus töötavad erinevad ainespetsialistid ning õpilased, kes soovivad saada parimat haridust. Koolis on mitmeid erinevaid õppesuundi, nagu näiteks meditsiin, ajakirjandus- ja meedia ning etenduskunstide suund. Analüüsiosas kaardistati viis erinevat õppekeskkonda, milleks olid kunstmuruga jalgpalliväljak, väline korvpalliväljak, spordisaal, sisejõusaal ning terviserada. Samuti hindas autor läbi riskimaatriksite riske ning tõi välja erinevad riski vähendamise meetmed ja parendusettepanekud koolile. Mõned riskid esinevad korduvalt, sõltumata õppekeskkonnast, kuid kõiki riske on võimalik hallata või vähendada. Soovitused Kohtla-Järve Gümnaasiumile riskide vähendamiseks on mitmesuguseid, nagu näiteks vähendada õpilaste liigset koormamist erinevate õppeainete puhul, mis vähendaks ühtlasi õpilaste ülekoormamist ning suurendaks nende heaolu. Sellest tulenevalt saab kool omalt poolt tunnid ülesse ehitada nii, et õpilastel oleks kehalise kasvatuse tunnis motivatsioon suurem, näiteks kehalise kasvatuse tunni asetus tunniplaanis võiks olla õpilase jaoks toetav. Õpilaste ja nende vanemate teavitamine, et kooli kehalise kasvatuse tunnid toimuvad alati koolist väljaspool. Lisaks korraldada infoloenguid, mis annavad parema ja laiema ülevaate õpilastele, mida kujutab endast koolimajast väljaspool toimuvad tunnid ning selgitada liikluseeskirjade jälgimise tähtsust. Samuti saab kool kehalise kasvatuse tunni läbiviija saata erinevatele koolitustele, mille eesmärk on näiteks kinnistada esmaabi andmise oskust, kui tunnis peaks õpilastega juhtuma õnnetus.