Sirvides Autor "Laus, Jaana" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Madratsikatete praaktoodangu analüüs ettevõttes Hilding Anders Baltic AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Laus, Jaana; Kindorkin, DimitriLõputöö eesmärgiks oli analüüsida Hilding Anders Baltic AS pakkimis- ning õmblusosakonnas tehtud mahakandeid ning leida erinevaid lahendusi kuidas vähendada ettevõttes tekkiva praaktoodangu mahtu. Lõputöös kirjeldati ettevõtte Hilding Anders kontserni ning Hilding Anders Baltic AS tegevusvaldondi, visiooni ning juhtimisstruktuuri. Seletati lähemalt lahti tootmis- ja pakkimisosakondade tööülessanded. Järgnevalt toodi välja Hilding Anders Baltic AS Sleep Well kaubamärgi all müüdav toodangu sortiment, millest kõige suurema mahu moodustavad erinevad kušetid, vedru-, kattemadratsid ning kattemadratsite kaitsed. Kolmandas peatükis kirjeldati vigade fikseerimise korda ning anti lühike ülevaade, kes vastutab osakodade siseste ja vahelistel töölõikudel tekkinud praagi likvideerimise ja fikseerimise eest erinevates osakondades. Neljandas peatükis toodi välja kaheksa erinevat mahakandekoodi, mis on kasutusel õmblus- ning pakkimisosakonnas. Praaktoodete raporteerimiseks kasutatakse nendes osakondades koode, mis koosnevad täht C ning numbrikombinatsioonist. Erinevate mahakannete paremaks seletamiseks on töös välja toodud erinevad näited ning illustreerivad pildid. Järgnevalt analüüsiti nelja kuu jooksul tehtud mahakannete mahtu valmiskatete kogutoodangust. Uuringuperioodi alguseks oli 2016 aasta 44. nädal (31.oktoober) ning lõpp 2017 aasta 9. nädal (23. veebruar). Kogu praagihulk sellel ajavahemikul oli 5383 toodet, kokku toodeti 448 297 valmiskatet. Kõige suurem praaktoodangu maht esines esimesel uuringunädalal, milleks oli 1,585% ning 52 nädalal, kus praagi mahuks oli 1,607%. Kõige vähem esines praaki viimasel neljal uuringunädalal, kus praagimahuprotsent jäi vahemikku 0,656% kuni 0,801%. Praagi vähenemise põhjuseks oli põhjaliku kontrolli rakendamine mahakantud toodangule. Kõige rohkem tehti uuringuperioodi jooksul mahakandeid C3 koodiga, mille koguseks oli 2474 tükki. C3 koodiga tähistatakse toodangut, mis on saanud kahjustada tootmise käigus. Üks suurimaid C3 praagitekke põhjuseid oli tingitud tootmises kasutusel olevatest kärudest. 55 Lõputöös uuriti, kui suur on pakkijate osatähtsus praagi tekkimisel. Andmete analüüsil leiti, et erinevad pakkijate paarid kandsid tooteid maha väga erinevates kogustes. Pakkimise osakonna tiimijuhid jagasid tellimused töötajate vahel võrdselt ning seetõttu on alust arvata, et mahakantud toodete suur erinevus on põhjustatud töötajate isiklikest hindamiskriteeriumitest. Vähendamaks kangapraagi ja muude defektide jõudmist õmblusosakonda tuleks teha materjalide defektide tuvastamise koolitusi ka komplekteerijatele. Samuti tuleks paigaldada komplekteerimise alale täiendav laud, kus oleks võimalik laotada laiali nii suuremaid platesid, kui muid väiksemaid detaile, et defekte paremini tuvastada. Pakkimisosakonnas töötava praagiparandaja töö hõlbustamiseks tuleks tema töölauale organiseerida luup, mis võimaldaks kergemini likvideerida erinevaid defekte. Samuti võiks ettevõte soetada laua külge monteeritava puhastusjaama, kus vee ja kemikaalide abil on võimalik paremini tooteid puhastada. Valede koodidega mahakannete hulga vähendamiseks võiks ettevõte kasutusele võtta defektide kataloogi, milles on välja toodud enamesinevate defektide pildid ning võimalikud parandusviisid. C3 praagimahu vähendamiseks on lõputöö autor välja pakkunud viis uut kärudisaini. Lõputöö autor tunneb, et on täitnud endale püstitatud eesmärgi.