Sirvides Autor "Lensment, Indrek" järgi
Näitamisel1 - 3 3-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Katendi arvutus tee nr 2 Tartu ümbersõidu I ehitusala tehnilise projekti näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Lensment, Indrek; Sova, VelloKatendiarvutus on väga lai teema ja sellega võib tegeleda erineval tasemel. Väiksema projekti puhul võib piirduda katendiarvutuse käsitlemisega ainult projekti üldises seletuskirjas, kuid suuremate projektide puhul tuleb teha eraldi uurimus eraldiseisvas kaustas. Kuni 2012 aastani puudus katendiarvutuseks ühtne tarkvara ja arvutusi tehti vastavalt erinevatele arvutusprogrammidele ning projekteerija enda tõlgendusele Maanteeameti juhendmaterjalist elastsete katendite projekteerimise kohta. Katendiarvutust tegid enamasti vähesed sellele spetsialiseerunud projekteerijad. Peale uue KAP katendiarvutuse programmi kasutuselevõttu on teekonstruktsiooni tugevusarvutuste tegemine muutunud lihtsamaks ja üheselt mõistetavaks. Lõputöös on käsitletud katendiarvutuse teemat läbi konkreetse katendiarvutuse projekti näite ja analüüsitud lisaks täiendavalt katendi konstrueerimisega seotud teemasid nagu muldkeha konstrueerimine, dreenkihi arvutus ja geosünteetide kasutamine. Uut KAP programmi on suthteliselt lihtne kasutada, kuid see eeldab, et projekteerija omab alusteadmisi, mille alusel ta algset katendit konstrueerib. Antud lõputöö läbitöötamise tulemusena saab projekteerija või ehitaja aimu, kuidas konstrueerida esialgset katendi konstruktsiooni ja teha sellele kontrollarvutus katendiarvutuse programmiga KAP. Käesolevas uurimustöös on kokku seotud praktikast võetud katendiarvutuse projekti materjal ja lisaks eraldi peatükkides lahti seletatud täiendavad teemad ja juhendmaterjal, millega tuleb arvestada. Uue katendi konstrueerimisel peab projekteerija olema kursis teekonstruktsioonis kasutatavate materjalide nõuetega. Uut katendit ei saa paika panna lihtsalt mõne näidise järgi. Peab tundma kohalikke olusid ja määrama katendisse killustiku ning dreenkihti materjalid, mis on arvestades materjalide nõudeid ja karjääride lähedust optimaalseimad. Lisaks peab katendi konstrueerimisel teadma, mis seisus on olemasolev mulle või millisele aluspinnasele uus konstruktsioon rajatakse. Head katendiarvutust ei saa teha kui puuduvad tõesed geoloogilised andmed ja suurte objektide puhul liiklusuuring prognoositava koormussageduse saamiseks. Suuremate objektide puhul peaks projekteerija katendit konstrueerides rohkem süvenema ka muldkeha konstrueerimisse. Kasutades nõuetekohaseid materjale ja kihipaksusi ning olles teinud kõik projekteerimistingimustes ettenähtud lisauuringud, ei pruugi kahekümneks aastaks vastu pidama määratud katend siiski nii kaua kesta. Tehtud uuring dreenkihi arvutuse kohta näitas, et näitena kasutatud projektis määratud dreenkihi paksus pole vastavalt arvutusele sulamisvee ärajuhtimise suhtes kevadisel sulamisperioodil piisav. Kasutada tuleks nõutud 1,0 m/ööp filtaratsioonist tunduvalt suurema filtratsiooniga dreenkihi materjali.Nimetus Piiratud juurdepääs Tartu maakond, Kambja vald, Tõrvandi alevik, Kaera tänava rekonstrueerimise eelprojekt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Goos, Aleksandr; Lensment, IndrekKäesoleva lõputöö teemaks on „Tartu maakonna, Kambja valla, Tõrvandi aleviku, Kaera tänava rekonstrueerimise eelprojekti koostamine“. Eelprojekti koostamise eesmärgiks oli välja töötada nõuetekohane tänava rekonstrueerimise lahendus, mis vastab Eesti Vabariigi kehtivatele normidele ja nõuetele ning oleks kooskõlas kasutatavate standarditega. Projekti koostamisel olen lähtunud eelkõige tee ehitusprojektile esitatavatest nõuetest eelprojekti staadiumis ning koostas lõputööd kindlate peatükkide järjestuses. Lõputöö koostamise käigus olen läbi töötanud enamus teede ehituse ja projekteerimisega seotud materjalid. Lõputöö kirjaliku osa koostamiseks olen kasutanud arvutiprogrammi Microsoft Office, katendi arvutamisel on kasutatud KAP katendi arvutamise programmi. Lõputöö raskemaks osaks oli jooniste koostamine, milleks olen kasutanud Autodesk Civil3D 2016 Metric arvutitarkvara ning osaliselt ka MicroStation arvutiprogrammi. Ilma lõputöö juhendaja abita joonestamisega hakkama ei oleks saanud. Lõputöös on välja toodud käsitletava objekti üldiseloomustus, valitud trassikoridor, lahendatud vertikaal- ja plaanilahendused, väljatöötatud sobilik teekonstruktsiooni lahendus koos liikluskorraldusega, ning lahendatud sademevee äravool. Projektlahenduses on esitatud vajalikud nõuded materjalidele ning juhised tööde läbiviimiseks. Lõputöö raames on koostatud vajalikud joonised, tabelid ja seletuskirjad, mille alusel on määratud rajatise orienteeruv maksumus.Nimetus Piiratud juurdepääs Teravilja kettkonveieri projekteerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Õun, Karl; Lensment, Indrek; Mart TiidemannLõputöö seisneb probleemi püstitusel ja selle edukal lahendamisel. Töö hõlmab endas kettkonveieri projekteerimist olemasolevasse punkrisse. Ehituslik lahendus erineb mõnevõrra turul pakutavatest toodetest ning on tehtud erilahendusena. Töö eesmärk oli projekteerida kettkonveier vastavalt tellija vajadustele ning arvutada millise hinnaga suudaks pakutavat lahendust toota mikroettevõte MySteel OÜ. Töö sisaldab tugevusarvutusi tähtsamatele sõlmedele. Kirjeldab materjali valikut. Materjali kulutabeleid ja hindasid, mille põhjal on koostatud omahinna kalkulatsioon. Arvutatud on kettkonveieri konkurentsivõimeline müügihind. On toodud võrdlus sarnaste turul pakutavate lahendustega ning nende hindadega. Tutvustatud on mikroettevõtte võimalusi kettkonveieri tootmiseks. Töö tulemusena projekteeriti kettkonveier, mis suudab tagada tootlikuse 40 t/h võimaldab punkrit tühjendada vastavalt siibrite avamise järjekorrale ning sobitub olemasolevasse ehitisse.