Sirvides Autor "Lepparu, Kairi" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Tööandja brändi arendamine aktsiaseltsis Stoneridge Electronics(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Lepparu, Kairi; Kirikal, HeveSimon Barrow räägib tööandja brändingust juba alates 1990 aastatest, kuid sellegi poolest ei pööra paljud tööandjad sellele suurt rõhku. Tööandja bränding on atraktiivse kuvandi loomine ja arendamine ettevõtte olemasolevatele ning potentsiaalsetele töötajatele. Tööandja bränding on oluline ettevõttes olemasolevate töötajate motiveerimiseks ja hoidmiseks ning potentsiaalsete töötajate meelitamiseks organisatsiooni. Hea tööandja kuvand tagab konkurentsivõimelisuse ning vähendab tööjõu voolavust. Atraktiivse tööandja kuvandit luues tuleb kindlasti kaasata lisaks juhtkonnale töötajad, kelle abil luuakse väärtuspakkumine olemasolevatele ja tulevastele töötajatele. Samas ei tohiks väärtuste paketiga liiale minna, sest võidakse tekitada sundpühendumuse efekt, mille tulemuseks on läbipõlenud töötajad. Kasud tööandja brändist on märkimisväärsed. Suurimaks kasuteguriks on tuntus tööturul ning rohkem kandidaate. Enamasti ei pea atraktiivsed tööandjad suuri kulutusi värbamiskampaaniate näol tegema, sest inimesed avaldavad ka väljaspool värbamiskampaaniaid soovi ettevõttes töötada. Tööandja brändi arendamise protsess koosneb neljast etapist. Nendeks on otsimine, analüüsimine, juurutamine ja mõõdistamine. Esmajoones tuleb alustada sisemise brändi analüüsimisega ning seejärel suunata tähelepanu välisele tööandja kuvandile. See on oluline selleks, et vältida tööjõu voolavust. Nii sisemise kui ka välise brändi arendamisel on erinevad protsessid ning kanalid, mida peaks jälgima. Olenevalt organisatsiooni suurusest ja hetkeolukorrast võib brändi analüüsimine ja arendamine võtta aastaid. Tööandja bränding sisaldab endas nii personalijuhtimist, turundust kui ka kommunikatsiooni, mis nõuab paljude töötajate panust. Uuringu läbiviimise vajadus tulenes suurenenud tööjõu voolavusest ning 2018. aastal läbiviidud töötajate rahulolu-uuringust, millest selgus, et paljud töötajad on kaalunud töösuhte lõpetamist, kui neile tehakse parem pakkumine. Sellest tulenevalt on aktsiaseltsis Stoneridge Electronics tekkinud vajadus tööandja brändi arendamise järele. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada tööandja sisemise brändi arendamise võimalused aktsiaseltsis Stoneridge Electronics töötajate töölt lahkumise kavatsuse vähendamiseks. Empiiriline uuring viidi läbi kasutades kvantitatiivset meetodit. Andmeid koguti 46 ankeetküsitlusega ning analüüsiti kasutades kirjeldavat statistikat. Küsimustiku valimiks olid kõik ettevõtte töötajad, kellest lõpliku valimi moodustasid 169 töötajat. Uuringu tulemustest selgus, et kõige kõrgemini hindavad töötajad eesmärgi tegurit ning kõige madalamalt info kvaliteedi tegurit. Samas tuli välja, et staaži kasvades, töötajate rahulolu kahaneb ning tööandja peab leidma viisi, kuidas staažikamaid töötajaid motiveerida. Uuringu tulemusi analüüsides ilmnes, et ametikohtade lõikes on töötajate hinnangud tööandjat iseloomustavatele teguritele erinevad ning seega tuleks läheneda erinevate ametikohtade töötajatele erinevalt, et tagada kõigi töötajate rahulolu ning motivatsioon. Aktsiaseltsi Stoneridge Electronics töötajate soovitusindeks on 1 punkt, mis näitab, et ettevõttes on mittesoovitajaid ja soovitajaid enam vähem võrdselt. Uuringutulemuste põhjal tehtud järeldused ja ettepanekud on edastatud aktsiaseltsi Stoneridge Electronics juhtkonnale tööandja brändi arendamiseks.