Sirvides Autor "Luik, Karl-Martyn" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Riigimaanteede defektide määramine ja garantiitööde maksumuse hindamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-12) Luik, Karl-Martyn; Lokko, ValloEesti kuulub Euroopa Liitu ja NATO-sse, seetõttu on Eesti ka geograafiliselt nähtav. Läbi Eesti käib inimeste transiit, kaupade eksportimine ja importimine. Kogu eelnev on aastate lõikes märgatavalt kasvanud. Suur osa transpordist liigub mööda maismaad, seega peavad teed olema vastupidavad nii liiklusele, kui erinevatele muudele teguritele, mida töös autori poolt käsitletakse. Lõputöö andis ülevaate , missugused defektid esinevad peamiselt sõiduteedel ning millised on alternatiivsed parandusmeetmed, tagamaks sõidumugavus ja turvalisus. Töös uuriti KMG OÜ võidetud riigihankeid, mis olid aluseks, et määrata, millised defektid on aastate lõikes katendile tekkinud, millised on parandusmeetmed ja kui palju mingisugune meetod maksma võib minna. Peamised küsimused olid: miks tekivad defektid? Millised defektid esinevad asfaltkattel? Kui palju võivad garantiitööd peatöövõtjale või tellijale maksma minna? Millised remondimeetmed on välja töötatud koos pädevate inseneridega, tagamaks tulemus, mis pikendab katendi eluiga ning rahuldab liiklejate nõudmised? Põhjuseid, miks defektid tekivad on erinevaid – temperatuurikõikumised, erinevate raskuste talumine, suur liikluskoormus, teekonstruktsioonide ebapiisav kandevõime, ehitusjärgus oleva tee liigne rullimine, aga ka teekonstruktsiooni „väsimine“, termiline ja koostiseline segregeerumine, loomulikult ka tavapärane kulumine. Peamised defektid, mis teedel tekivad on: võrkpraod ehk rahvakeeli ämblikud, pikipraod, pikiroopad, löökaugud, segregeerumine ja kulumine ning puuraukude tühimikud. Tulenevalt analüüsist järeldab autor, et erinevad garantiitööd võivad tellijale või peatöövõtjale minna maksma umbes 1...5% kogusummast, mida hankel pakutakse. Üldiselt on vaja arvestada, et põhiline garantiitöö, mida teostatakse on puuraukude täitmine „mannaga“ või bituumenmastiksiga, lisaks eelnevale ka vuugipragude täitmine. Töövõtjana peab arvestama, et mida kvaliteetsemalt töid teostatakse, seda suurem on tõenäosus, et defekte teedel ilmneb vähem. Seega peab töötegija, praegusel juhul KMG OÜ, arvestama, et tööjõud peab olema pädev, masinad peavad olema töökorras ja kursis on vaja olla ka ümbritseva keskkonnaga, kus tööd tehakse, ehk milline on taristu ja kes teed kasutavad või kasutama hakkavad. Töö tulemused annavad väärtusliku ülevaate garantiitööde tegijatele, millega on vaja arvestada erinevate garantiitööde tegemisel, kui palju kulub masinatele, transpordile ja tööjõule ja materjalidele.