Sirvides Autor "Luud, Lauri" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Akumootoritega laevade laialdasem kasutuselevõtt eestis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Luud, Lauri; Mägi, TõnuSelle lõputöö eesmärk on uurida akumootoritel töötavate laevade sobivust Eesti tingimustesse ning võimalust neid laiemalt kasutusele võtta. Praegusel ajal üha rohkem tähelepanu pälviv teema on looduskaitse ja ökoloogilise jalajälje vähendamine, mille üheks peamiseks väljundiks on süsihappegaasi tootvate mootorite asendamine heitgaaside vaba elektriajamitega. Kui mujal maailmas pühendatakse elektri- ja hübriid autodele, siis nii Norra kui ka Soome katsetavad hetkel esimesi akudel toimivaid ja üldkasutatavaid liinilaevu. Läänemeri on katsetamiseks suurepärane koht, kuna vahemaad on lühikesed ja kliimatingimused piisavalt varieeruvad, et näidata sedasorti mootorite võimekust ebasootsates oludes. Samuti on Läänemere ökoloogiline seisukord piisavalt hästi teada ning erinevate Läänemerekaitse organisatsioonide pideva jälgimise all. Selle tõttu on ka uutest meetoditest tulenevad muutused kergemini ning kiiremini näha. Lõputöö otsib vastust kahele peamisele küsimusele. Kas akumootoritega laevad on: • Majaduslikult mõistlikud • Ökoloogiliselt mõistlikud Lõputöö jaotub kolme peatükki. Esimeses käsitletakse Läänemere üldist olukorda, mis jaguneb omakorda kolmeks. Esimeses osa pühendub ökoloogilisele seisukorrale, saastatuse astmele ning laevanduse osale selles. Teises osas vaadeldakse Läänemerd hõlmavaid konventsioone ja mis täpsemalt on nende eesmärk. Kolmandas osas käsitletakse laevandust Eestis, kaardistades asustatud saared, tähtsamad laevateed nende vahel, laevade liikumissageduse nendel ning piiritletakse sobivamad laevaliinid millele uurimustöös edaspidi suuremat tähelepanu pühendatakse. Teises peatükis on tehtud ülevaade Soomes ja Norras, juba käigusolevatest, akumootoritega parvlaevadest. Vaadeldakse nende laadimismeetodit, teekonna pikkust ja sõitude tihedust. Kolmandas osas võetakse uuringu tulemused kokku, võrreldakse ökoloogilist kasu ning üritatakse leida vastust, kas elektrimootoritel töötavad alused on majanduslikult mõistlik arengusuund. Töös kasutatakse Soome ja Norra juhtumiuuringuid, prognoose ja reaalseid tulemusi. Suur osakaal on ka võrdlevatel analüüsidel. Peamine osa informatsioonist tuleb avalikult kättesaadavatest materjalidest ja internetis leiduvast perioodikast. Arvutused on autori oma tehtud, põhinedes leitud infol ja valemitel.