Sirvides Autor "Maamets, Merit" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Infovoo tõhusus tootmisettevõttes AS Norma näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Maamets, Merit; Janno, JelizavetaKäesoleva lõputöö probleemiks püstitas autor AS Norma komponentide tootmisüksuse logistikaosakonna töötajate vahelise puuduliku informatsiooni liikumise, mille tõttu ei suudeta täita kliendi tellimusi 100%-selt õigeaegselt. Probleemi uurimiseks rakendas autor kvalitatiivset arendusuurimust, mille käigus viis läbi osalusvaatlused ja süvaintervjuud. Osalusvaatluse käigus kaardistati NRC logistikaosakonna protsessid nagu klientide graafikute käsitlemine, tootmise ja materjalide planeerimine. Kaardistatud protsesside põhjal analüüsiti tekkivaid kitsaskohti, mis mõjutasid töötajate vahelist informatsiooni liikumist. Osalusvaatlusel selgunud kitsaskohtade analüüsi järel viidi läbi süvaintervjuud NRC logistikaosakonna tarneahela planeerijatega, materjalide planeerijatega ja osakonna juhiga. Süvaintervjuudest kogutud informatsiooni põhjal analüüsis autor töötajate poolset nägemust igapäevasest informatsiooni liikumisest ja probleemi olemust erinevate töötajate jaoks. Osalusvaatlustest ja süvaintervjuudest kogutud informatsiooni põhjal teostas autor sünteesi, leidmaks kitsaskohtadele tekkimise põhjused. Sünteesist selgus, et ettevõttes teostavate protsesside läbiviimise kord ei ole kindlalt määratletud. Klientide graafikute käsitlemise puhul ei peetud kinni lepingutes ettenähtud 10%-sest koguselise suurendamise võimalusest nelja nädala peale. Kindlaks määramata olid kindlad nädalapäevad erinevate klientide graafikute käsitlemiseks. Puudus teiste tarneahela planeerijate ja materjalide planeerijate teavitamise kord erandjuhtudel kokkulepitud kliendi suurendustest. Seega ei uuritud tootmise võimekust ega materjalide saadavust suurenduste kinnitamisel. Tootmise planeerimise protsessis tekitas selline kliendi tellimuste suurenduste aktsepteerimine vajaduse igapäevaselt tootmisplaane üle vaadata, milleks kulus tarneahela planeerijatel mitu tundi päevas. Sünteesist tuli välja tootmisosakonna poolne puudulik informatsiooni edastamine tarneahela planeerijatele hetkeolukorrast tootmises, millest tingituna koostati ebareaalseid tootmisplaane. Materjalide planeerimise puhul selgus sünteesist planeerijate teadmatus saabuvate materjalide ja tarnete hilinemise puhul. Ühelt poolt oli see tingitud klientide nõudluse kõikumisest, kuid teisalt tarnijate poolsete tellimuskinnituste puudumisest. Seega polnud materjalide planeerijad alati kindlad tarnija poolsest materjalide lähetamisest. Seejuures puudus tarnete hilinemise või probleemidest teavitamise kord logistikaosakonna töötajatele. Informatsiooni jagamise eesmärgil oli töökorraldusse sisse viidud igahommikused koosolekud, kuid koosolekud ei täitnud oma eesmärki. Osalt tarneahela planeerijate arusaamast, et kliendi tellimuste suurendustest ei pea kedagi teavitama ja kõik kliendi tellimused tuleb aktsepteerida. Teisalt tootmise planeerimisega tegelevate tarneahela planeerijate teadmatusest, mis tootmises tegelikult toimub. Kolmandaks materjalide planeerijate kindla teadmise puudumise, millised materjalid on teel ja millal materjalid ettevõttesse jõuavad. Sünteesi tulemusel selgunud informatsiooni liikumise kitsaskohad lahendas autor iga käsitletava protsessi jaoks protseduurireeglite koostamisega. Protseduurireeglid on töö korralduslikud dokumendid, mis sisaldavad nii ettevõttes olemasolevaid juhendeid kui ka uusi töökorraldust parandavaid punkte. Protseduurireeglid aitavad määrata töötajate kindlad vastutusalad ning millised on töötajate kohustused antud protsessis. Protseduurireeglite sisseviimisega ettevõtte logistikaosakonna töösse paraneb tarneahela ja materjalide planeerijate töö kvaliteet läbi kindlate kohustuste ja vastutusalade määramisega. Kvaliteetne töö aitab kaasa tõhusale igapäevasele infovahetusele, tänu millele on tagatud ettevõtte AS Norma klientide tellimuste õigeaegne täitmine. Autori hinnangul täitis lõputöö oma eesmärgi seoses NRC logistikaosakonna töötajate vahelise informatsiooni tõhustamisega. Edaspidisteks uurimussuundadeks antud ettevõtte põhjal soovitab autor analüüsida ettevõtte raiskamisi kulude ja ajalisest seisukohast.