Sirvides Autor "Madissoo, Tiit" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs GAZ 51 vedrustuse projekteerimine osalemaks Eesti meistrivõstlustel autorallis klassis E13(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Madissoo, Tiit; Soomlais, StenEesmärgiks seati pakkuda optimaalne vedrustuse lahendus võistlemaks Eesti meistrivõistlustel autorallis võistlusklassis E13. Saavutamaks püstitatud eesmärki on töö käigus uuritud erinevaid materjale lehtvedrustuse kohta ning leitud arvutuslikult sobiv kombinatsioon lehtvedrudest. Leitud optimaalne vedrulehtede arv ühes vedrupakis on esisillal olevates vedrupakkides üheksa vedrulehte ühe vedrupaki kohta ja tagasillal olevates vedrupakkides neli vedrulehte. Sellised vedrulehtede arvud tagavad vedrupakkidele piisavad tugevused ning vedrustuse omavõnkesagedused. Esisillal oleva üheksa vedrulehega vedrupaki omavõnkesagedus ühe ratta ülesliikudes oleks 0,95 Hz ja mõlema ratta ülesliikudes 1,91 Hz. Tagavedru puhul, kus ühes vedrupakis on neli vedrulehte oleks vedrustuse omavõnkesagedus ühe ratta üles-alla liikudes 1,41 Hz ja mõlema ratta üles-alla liikudes 1,96 Hz. Töö käigus on kogutud andmeid erinevate puuduste kohta, mis puudutavad lehtvedrusid. Välja on pakutud lahendused, mis aitavad ära hoida neid puudusi. Vedrulehtede „S“ kujuliseks tõmbamise vältimiseks tuleks kasutusel võtta lisahoovad, mis ühendavad oma vahel sõiduki silda ja sõiduki raami. Külgsuunaliste jõudude vältimiseks tuleks tagasilla juures kasutusel võtta Watt varras. Antud abivahendid aitavad vähendada silla liikumist, mis parandab ratta sidestust teega. Amortisaatoritest on parim valik Samsonase poolt väljatöötatud spetsiaalsed amortisaatorid, mis on spetsiaalselt mõeldud sarnastele võistlussõidukitele. Käesolevas töös olevad lahendused on leitud arvutuslikult ja neid ei ole praktikas katsetatud. Saamaks parim tulemus pakutud lahenduste osas tuleks neid lahendusi rakendada baassõidukil ning läbi viia sõidukatsed hindamaks lahenduste sobivust sõidukile ja juhile. Käesolev töö loob vundamendi, kust liikuda edasi praktiliste katsetuste juurde ning kogutud materjalile ja andmetele tuginedes on võimalik välja valida sobivaim kombinatsioon katsetuste läbiviimiseks.