Sirvides Autor "Oja, Mirko" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Betooni katsetamine Maanteeameti objektidel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Oja, Mirko; Gostsõllo, HenriKäesolevas lõputöös on uuritud betooni katsetamise nõudeid Maanteeameti objektidel ning kirjeldatakse võimalike põhjuseid ebaõnnestunud tulemuste kohta. Töö tugineb Tõdu silla katsekehade katsetulemuste analüüsil. Lõputöös leiti, et Tõdu sillal katsetatud konstruktsioonide proovikehadest ei vastanud projekteeritud nõuetele kahel korral survelinetugevus ja kolmel korral külmakindlus. Ebaõnnestunud tulemuste põhjuseks on ebakvaliteetne proovide valmistamine ja hoiustamine. Kuna konstruktsioonide betoonikvaliteeti hinnatakse katsekehade põhjal on väga oluline, et kõiki standardi kohaseid nõudeid täidetakse. Töös leiti, et betooni katsetamine objektidel on raskendatud sest alati pole võimalik luua proovide õnnestumiseks vajalike tingimusi. Lahendusena võiks Maanteeamet kaaluda vastavast nõudest loobumist või alternatiivina lubada katsekehade valmistamist betooni tehases. Tõdu sillal kaaluti konstruktsioonide katsetamist puursüdamike puurimise meetodil, kuid raudbetooni armeeringu tõttu pole võimalik saavutada katseks vajaliku keha minimaalse diameetriga 95 mm. Survetugevuse hindamiseks mõõdeti mittepursutaval meetodil Schmidti vasaraga põrkearvu. Remondi lahendusena kasutati Tõdu sillal betoonpindade kattmist hüdrofoobse impregnandiga. Pindade kattmine impregnandiga suurendab konstruktsiooni külmakindlust kokkupuutudes kloriididega. Materjalina kasutati MAPEI Planiseal WR 90 Gel´i, mis pihustati survepritsiga konstruktsioonile. Toode vastab Teetööde tehnilises kirjelduses nõutud tingimustele