Sirvides Autor "Opikov, Valeri" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Automaatse juhtimissüsteemi elementide rakendamine AS Eesti Liinirongid veeremile(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-01-05) Opikov, Valeri; Ojala, Rita; Varlamov, IgorElroni põhieesmärgiks on pakkuda oma klientidele kiiret, mugavat, turvalist ja kеskkonnаsõbrаlikku ühistransporditeenust. Põhitähelepanu oma tegevust planeerides peaks ettevõte pöörama raudteeliikluse ohutuse tagamisele. Enamik õnnetusi on seotud raudteed ületavate inimeste kiirustamise ja hoolimatusega, kuid paljud ohtlikud olukorrad ei muutu vedurijuhi erilise valvsuse ja tema õigeaegse reageerimise tõttu õnnetusteks. Rongiga juhtimine seab vedurijuhtidele kõrgendatud nõudmised, mida on ilma spetsiaalsete abistavate elektrooniliste süsteemideta väga raske rahuldada. Rongi automaatse juhtimissüsteemi peamine omadus on vedurijuhtide töö hõlbustamine, millel on kasulik mõju vedurijuhi seisundile reisi ajal ja samuti liiklusohutusele. Käesoleva lõputöö eesmärk on pakkuda Elronile raudteeohutuse tõstmiseks rakendada oma veeremile rongi automaatse juhtimissüsteemi elemente, mis saavad vedurijuhiti tema töös aidata. Lõputöös on käsitletud ettevõttes kasutatavat veeremit, antud ülevaade selle ülesehitusest ja tehnilistest andmetest. Samuti on kirjeldatud Stadler FLIRT rongi turvaseadmed SIFA ja V.E.P.S. Lõputöö teises ja neljandas peatükis on kirjeldatud rongi automaatse juhtimise süsteeme, mida kasutatakse ATO-projektides Euroopa Liidu ja Venemaa raudteedel. Selleks, et valida Elroni veeremile sobivama süsteemi lähtus töö autor järgmistest põhimõtetest: • süsteem peaks tuvastama raudteel olevaid takistusi ning hoiatama vedurijuhti ka liikuvate objektide, näiteks inimeste ja metsloomade eest; • süsteem peaks ühilduma olemasolevate SIFA ja V.E.P.S. turvaseadmetega; • süsteemi rakendamine oleks võimalik ilma infrastruktuuri omanikku kaasamata; • paigaldatud süsteemi tulevikus oleks võimalik järjekindlalt arendada GoA2 automatiseerimise tasemele. Ülaltoodud kriteeriumite põhjal teeb lõputöö autor Elronile ettepaneku rakendada oma veeremil virtuaalset vedurijuhiabi „Cognitive Rail Pilot“. Süsteemi suureks plussiks on see, et keelava signaaliga foorile lähenemisel või raudteel oleva inimese, metslooma või muu takistusega kokkupõrkeohu korral virtuaalne vedurijuhiabi automaatselt peatab rongi hädapidurdusega. Virtuaalse vedurijuhiabi kasutuselevõtuga suureneb raudteeliikluse ohutus ja vedurijuhi töö muutub pingevabaks.