Sirvides Autor "Palusalu, Anna" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Teede tehnilised lahendused detailplaneeringutes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-09) Palusalu, Anna; Lind, MarekTeatud juhtudel on vajalik detailplaneeringu koostamisse kaasata teedeinsener, et kavandatav teedevõrk oleks hiljem realiseeritav, toimiv ja ohutu. Teedeinsener annab planeeringule erialase sisendi, millega saab vältida hilisemates etappides ettenägematuid projekteerimise takistusi, ehitustööde viivitusi ja pöördumatut keskkonnakahju. Töö teema valiti analüüsimiseks, et saada terviklikum pilt detailplaneeringutes teedega seotud teemadest ning teedeinseneri sisendist ruumilisele lahendusele. Kuna uute arendusalade lisandumisel suureneb nende omavaheline koosmõju tähendab see samuti suuremat mõju avalikule teedevõrgule. Lõputöös analüüsitakse detailplaneeringuid, mille realiseerimiseks on vajalik teha avalike teede ümberehitamine ning millede koostamisse kaasati teedeinsener. Uuritakse teedeinseneride planeeringutesse kaasamise senist praktikat, kaasamise mõjusid detailplaneeringu ruumilisele lahendusele ning planeeringu elluviimisele. Analüüsitakse, millega tuleb teedevõrgu planeerimisel arvestada ning millise detailsusega teede tehniline lahendus tuleks koostada. Vaatluse alla võetud detailplaneeringud algatati hoonestamata kinnistutele ning üldjuhul oli tegemist äri- või tootmishoonete arendusaladega. Valmimisse võetud üks detailplaneering hõlmas väikese elamukvartali kavandamist, kuid mille realiseerimiseks on vajalik riigiteele rajada ohutussaar kergliiklusteede ühendamiseks. Lõputöös jõuti mitme üldise järelduseni. Avalikule teedevõrgule võib kinnistupõhine planeerimine põhjustada negatiivset mõju. See tähendab seda, et kui detailplaneeringu koostamisel ei arvestata lähipiirkonna arendusalade kumuleeruvate mõjudega võib see põhjustada olemasoleva teedevõrgu toimivuse langust. Transpordimaa määramisel on vajalik arvestada kavandatava tee ja selle juurde kuuluvate rajatiste parameetritega. Maavajaduse määramiseks tuleb tee läbi projekteerida mahus, mis arvestab tee ristlõigete kui maapinna kõrgusliku infoga. Analüüs näitas, et planeeringu eskiislahendused on tihti koostatud puuduliku info alusel. Kas on jäetud arvestamata kõrgema taseme planeeringutega, avalike teede rekonstrueerimisprojektidega või on kavandatud tee projekteerimisnormidega vastuolev lahendus. Eskiislahenduse koostamisse üldjuhul teedeinseneri ei kaasata. Töös tehakse detailplaneeringutega seotud peamistele osapooltele ettepanekud, millele tähelepanu pöörata, kui tegemist on avalikku teedevõrku mõjutava detailplaneeringuga.