Sirvides Autor "Pappel, Kristi" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Eraklientide kasutusharjumused pakiautomaatide teenusele Smartpost Itella näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-12) Pappel, Kristi; Kiis, HelenLähtudes tööle seatud eesmärgist ja uurimisülesannetest, keskendus töö autor Smartpost Itella eraklientide pakiautomaaditeenuse kasutusharjumuste väljaselgitamisele ja analüüsimisele. Töö on jaotatud kolmeks osaks, millest esimeses osas on välja toodud uurimist toetavad materjalid. See koosneb tarbija käitumisharjumusi mõjutavatest teguritest ja selle seosest viimase miili logistikaga. Autor annab põhjaliku ülevaate Itella Estonia OÜ-st ja sellele kuuluvast kaubamärgist Smartpost Itellast. Tutvustatakse Smartpost Itella pakiautomaaditeenuseid ja võrgustiku laienemise põhimõtteid. Teine osa koosneb metoodika kirjeldusest, kus selgitatakse uurimisküsimusi ja valimit ning tuuakse välja ankeetküsitluse ülesehitust ja selle läbiviimise protsessi. Viimases osas tutvustatakse ja analüüsitakse küsitluse tulemusi ning tehakse järeldusi. Ettevõtte jaoks, kelle põhjal lõputöö on koostatud, on küsitluse tagasiside suure tähtsusega. Kui ettevõttel on turul kaks sama eesmärki teenivat pakiautomaati, on oluline teada, kas ja mille poolest kumbagi eelistatakse ning millised on nende probleemsed kohad. Teadmine, miks erakliendid pakiautomaadi teenuseid eelistavad ja kuidas on nende poolt vastu võetud alles hiljuti turule tulnud valge pakiautomaat, annab ettevõttele võimalust oma turundustegevusi ja ka jaotusvõrgustiku tegevusi efektiivsemalt koordineerida. Otsene tagasiside on heaks sisendiks vajalike muudatuste ja parenduste tegemiseks. Olgugi, et nii sinine kui ka valge pakiautomaat täidavad ühte eesmärki ja on oma olemuselt sarnased, eelistavad enamik tarbijad kasutada sinist pakiautomaati. See on kauem turul olnud ja kliendid on harjunud seda nägema ja kasutama. Kuna seda on tihedamini kasutatud, on see klientide jaoks mugavam ja kohati ka lihtsam. Valge pakiautomaadi kasutamise teadlikkus on ajaga kasvanud, aga selle tarbimine Smartpost Itella eraklientide seas on siiski väike. Valgeid pakiautomaate paigaldatakse kohtadesse, kus eelnevalt polnud Smartpost Itella pakiautomaaditeenus saadaval. Siniseid pakiautomaate valgetega ei asendata, kuni need ei ole täielikult amortiseerunud. Mistõttu on peamisteks valgete pakiautomaatide kasutajaks inimesed, kellel ei ole olnud võimalik Smartpost Itella pakiautomaaditeenuseid kasutada. Sinist ja valget pakiautomaati kasutatakse peamiselt pakkide kättesaamiseks ja saatmiseks. See, millist pakiautomaati eraklient kasutab sõltub peamiselt asukohast, kiirusest ja mugavusest. Ei ole võimalik järeldada, kumb automaat on parem või halvem. Inimesed, kes neid pakiautomaate kasutavad on erinevad ja nende põhjendused, miks nad üht või teist eelistavad ja mitte, on ka erinevad. Probleemid, millega tarbijad on kokku puutunud, on peamiselt seotud inimliku ja tehnoloogilise vea kombinatsiooniga. Tehnoloogia puhul on probleemid igapäevane teema, mida ei saa kunagi täielikult vältida, küllaga on asju, mida on võimalik ennetada ja parendada, et neid ei tekiks regulaarselt. Probleemide ilmnemisel sõltub edasine lahendamine esialgu kliendist endast, millise sammu ta esimesena teeb. Lahenduste leidmiseks on mitmeid viise, kuid kiiremaks ja eelistatuimaks on klienditeenindus ja internet. Mõlemal juhul on positiivne tulemus üldjuhul garanteeritud. Kes abi küsima või otsima ei lähe, nemad oodatud lahendusi ei saa. Selliseid inimesi ei ole küll palju, kuid paraku nende üle kontroll puudub ja nemad jäävad ebameeldiva kogemusega kliendiks. Parendusettepanekuna toob autor välja ühtse veebirakenduse loomise, kus on kõik funktsioonid ja informatsioonid ühes kohas, võrreldes hetkeolukorraga, kus info on mitmel erikanalil laiali. Rakenduse kasutamisel võiks tarbijatele kehtida paki saatmisel allahindlus, mis tagaks rohkem kliente. Rakenduses oleks võimalik tarbijaid suunata kasutama valget pakiautomaati, mille tulemusena võiks selle kasutamine muututa klientide seas eelistatumaks ja populaarsemaks pakiautomaadiks. Autori hinnangul on lõputööle püstitatud eesmärk ja uurimisülesanded täidetud. Lõputöö on sisendiks Itella Estonia OÜ turundus- ja jaotusvõrgustikuosakonnale, kes saavad vastavalt vajadusele küsitluse tulemusi edasi analüüsida ja oma järeldusi teha. Suuremate uuringute puhul on oluline teha ära esimene samm, millest edasi on juba kergem minna. Antud tööd võib võtta kui esimese sammuna.