Sirvides Autor "Piirsoo, Toomas" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Elektrivormeli juhtmestuse projekteerimine ja valmistamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Piirsoo, Toomas; Kalda, Heljut; Rainer Lepiköö eesmärgiks oli juhtmekimbu projekteerimine ja valmistamine. Oli tähtis masina häirekindlamaks muutmine varjestamise ja juhtmekimbu autosse läbimõeldud paigutamise abil. Eelnevate mudelite puhul on olnud probleeme reeglistike nõuete täitmisega. Nüüdseks on vead parandatud. Võrreldes eelnevate aastatega on suuremateks muutusteks juhtmekimbu kogukaal. 2017. aasta vormeli disainiga juhtmete arv väheneb tänu sellele, et andureid logib kaks plaati – sensorplaat eesmiseid andureid ning mootori juhtseade tagumisi andureid. Eelnevatel aastatel oli kaitsme tüüp valesti valitud ning kaitse ei kaitsnud akuelemente ja elementidel võis tekkida kontrollimatu ülekuumenemine. Uue mudeliga on probleem likvideeritud. Samuti oli probleeme ka CAN-liiniga, kus sellel aastal sai lisatud CAN-liinile varjestus ja massijuhe, liini potentsiaalide ühtlustamiseks plaatide vahel. Akuseadme disaini muutusega, muutusid kõrgepingejuhtmed mitmeid kordi lühemaks, mis väljendub häiringute ja kaalu vähenemises. Antud lõputöö raames sai välja valitud sobilikud komponendid kontrolleri kondensaatorite täislaadimis- ja tühjakslaadimissüsteemide jaoks ning arvutatud vajaliku takistuse suurus. Esmakordselt valmistati juhtmekimp 3-D keskkonnas, millest oli edasiselt võimalik teha juhtmestuslaud, kus juhtmekimp valmistada. Juhtmekimbu valmistamiskiirus ning töökindlus tõusis, tänu uute toodete ja tööriistade kasutusvõtule. Tarvitite toitejuhtmete, signaalijuhtmete ja ohutusahela liini lahtilöömine eraldi juhtmekimpudeks, annab võimaluse uurida nende kimpudest häiringute indutseerimist signaalijuhtmetesse, suurendades nende kimpude omavahelist kaugust. Juba projekteerimise ja ehituse käigus saab mõelda järgneva automudeli peale. Tähtsaks ülesandeks jääb kergema kõrgepingeahela kaitsme leidmine. Ehituskäigu mugavaks muutmiseks peab leidma lahenduse kere ja juhtmekimbu märgistusele, mille järgi oleks kergem juhtmekimpu autosse paigutada. Samuti tuleb põhjalikult läbi mõelda peakimbust väljuvate juhtmekimpude vajaduse üle. Antud juhtmekimbu juures oli võimalik nende arvu vähendada, mis muudaks valmistamisprotsessi kiiremaks.