Sirvides Autor "Pluum, Ville" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Taani veosuuna analüüs ja võimalused Cargofast OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Pluum, Ville; Toding, MartinKäesoleva diplomitöö eesmärgiks oli leida viise Cargofast OÜ Kesk-Euroopa veosuuna kasumlikkuse suurendamiseks. Autor analüüsis kahe kliendi Taani eksportkoormate veomarsruute kasutades Lätist või Leedust väljuvaid laevaliine ning tehtud mittestruktueeritud intervjuusid Cargofast OÜ ning Samru Trans OÜ juhtkonnaga. Uuringu käigus selgitas autor välja, et veosuunal Sõmerpalu – Skaerbaek on kõige soodsam kasutada laevaliini Klaipeda-Kiel. Antud laeva kasutades on veoaeg neli päeva ning transpordikulud kokku Cargofast OÜ-le 1242,7 eur. Veosuunal Põlva – Vinderup on kõige soodsam minna laevaga Ventspils – Travemünde. Antud laevaga minnes on veoaeg viis päeva ning transpordikulud kokku Cargofast OÜ-le 1306,85 eur. Cargofast OÜ on kasutanud Taani veosuunal tavaliselt Lätist väljuvaid laevaliine. Autor leidis, et Sõmerpalust Toftan AS-st Taani Skaerbaeki laadides nädala alguses ning kasutades Klaipeda – Kiel laevaliini suureneb brutokasum võrreldes Ventspils – Travemünde laevaliiniga 3,2%. Ühe kuuga suureneks brutokasum vedades iga nädal ühe koorma kasutades Klaipeda – Kiel nädala alguses väljuvat laevaliini 12,8% ning aastas 153,6%. Võrreldes Liepaja – Travemünde laevaliigiga oleks brutokasum suurem kasutades Kliapeda – Kiel väljumist 8,6%. Ühe kuuga suureneks brutokasum vedades iga nädal ühe koorma kasutades Klaipeda – Kiel nädala alguses väljuvat laevaliini 34,4% ning aastas 412,8%. Klaipeda – Kiel laevaliin tõstab Cargofast OÜ veoaegadest kinnipidamist. Põlvast AS Pinest-st laadides esmaspäeval ning kasutades Klaipeda – Kiel laevaliini suureneks kasum võrreldes Liepaja – Travemünde laevaliiniga 3%. Ühe kuuga suureneks brutokasum vedades iga nädal ühe koorma kasutades Klaipeda – Kiel nädala alguses väljuvat laevaliini 12% ning aastas 288%. Autorile oli ette antud aastaringselt ekspordihinnad AS Pinest-st ning Toftan AS-st. Autor analüüsis, millise kliendiga teeniks rohkem brutokasumit. See ei tähendanud, et ettevõte peaks loobuma teisest kliendist vaid see on otsuste tegemisel oluline teada. Kõige tulutoovamaks Cargofast OÜ-le osutus Sõmerpalu – Klaipeda – Kiel – Skaerbaek veosuund nädala alguses laadimisega. Võrreldes Põlva – Ventspils – Travemünde – Vinderup veosuunaga osutus brutokasum 17% suuremaks Cargofast OÜ-le. Ühe kuuga suureneks brutokasum eelistades Sõmerpalu – Klaipeda – Kiel – Skarebaek laevaliini 68% ning aastas 816%. Autor eelistaks vedada rohkem Sõmerpalus asuvat Toftan AS klienti. Mittestruktueeritud intervjuudest Cargofast OÜ ning Samru Trans OÜ juhatuse liikmetega selgus, et Taani liinidega ollakse rahul. Taani liinid on kujunenud Cargofast OÜ Kesk – Euroopa veosuuna stabiilseimaks ning kasumlikumaks osaks. Pidevalt on vaja küsida erinevate laevaliinide hinnapakkumisi, et olla kursis laevapileti hindadega, sest hinnad muutuvad aastas mitmeid kordi. Käesoleva lõputööga selgitas autor välja ettevõtte Cargofast OÜ veokulud vedades kahe kliendi eksportkoormaid Taani mandrile ning pakkus välja võimalikke uusi lahendusi.