Sirvides Autor "Pogosjan, Elizabeth" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Turundusplaan ettevõttele OÜ La Caramella(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Pogosjan, Elizabeth; Niilus, ReetTurunduse planeerimine hõlmab endas eesmärkide seadmist ja peamiste ülesannete planeerimist eesmärkide saavutamiseks. Turunduse planeerimise kõige tähtsamaks väljundiks on turundusplaan. Plaanil ei ole kindlat struktuuri, vaid lähtutakse ettevõtte iseärasustest. Turundusplaan koostatakse lühikeseks perioodiks (maksimum kolm aastat) ning seda täiendatakse ja selle toimivust kontrollitakse jooksvalt. Turundusplaan on suunatud eelkõige ettevõtte töötajatele. Tänu sellele saab turundusjuht anda edasi oma mõtteid ning muuta need kõigile töötajatele arusaadavaks. Turundusplaan paneb paika sihid ning nendeni jõudmise teed. Lõputöö käigus koostati turundusplaan aastaks 2020 ettevõttele OÜ La Caramella. Selle raames viidi läbi turuolukorra analüüs, kliendiuuring ja intervjuu ettevõtte omanikuga. Kliendiuuringust saadi olulist teavet potentsiaalsete klientide ja nende eelistuste kohta. Uuringus osales 253 vastajat, kellest suurem osa olid vanusevahemikus 20-29 aastat. Uuring andis kinnitust, et iluteenuste kasutamine on jätkuvalt populaarne ning iluteenuseid kasutatakse kord kuus või sagedamini. Peamiselt huvitavad kliente küüntehooldused ning juuksuriteenused. Lisaks sellele saadi uuringust teada, et ilusalongi valimisel on klientide jaoks oluline teenuse hind ja kvaliteet, kvalifitseeritud personali olemasolu ning nõuetekohase hügieeni hoidmine. Kliendiuuringu tulemusi saab ettevõte kasutada nii turundussõnumite koostamisel kui ka teiste juhtimisotsuste vastu võtmisel. Kliendiuuring, mikro ja- makrokeskkonna analüüs ning intervjuu olid aluseks turundusstrateegia valimisel ja turundusmeetmestiku välja töötamisel. Ettevõtte turundusstrateegia on turu laiendamise strateegia ehk olemasolevat teenust soovitakse pakkuda uutele kliendisegmentidele. Selle õnnestumiseks kasutatakse efektiivsemalt sotsiaalmeedia kanaleid ning soovitakse suurendada üldist tuntust. Turundusmeetmestiku loomisel oli aluseks 7-P kontseptsioon ehk kasutatakse teenuste, müügikanalite, müügitoetuse, hinnakujunduse, protsesside, personali ja füüsilise tõenduse meetmeid. Teenuste valikusse lisatakse ilupaketid, mis annavad kliendile võimaluse saada teenuseid soodsama hinnaga. Tänu sellele loodetakse meelitada nii uusi kui ka püsikliente tarbima rohkem kui ühte teenust OÜ La Caramella salongis. Hinnakujundusel lähtutakse põhimõttest, et konkurentidest kvaliteetsemat teenust pakutakse turuhinnast veidi kõrgema hinnaga. Lisaks hakatakse rakendama püsikliendiprogrammi, mis annab püsikliendile võimaluse kasutada erinevaid soodustusi ning pakkumisi. Peamiste müügikanalitena kasutatakse broneerimissüsteemi, Facebooki, Instagrami, OÜ La Caramella salongi ja Ilu Messi. Müügitoetuseks osaletakse Ilu Messil, mis toob kokku teenuste/toodete pakkujad ning lõpptarbijad. Mess annab ettevõttele võimaluse suhelda klientidega vahetult. Lisaks sellele hakatakse kaks korda aastas korraldama kõikidele kliendigruppidele suunatud kliendiõhtuid ühtse tunde loomiseks, klientidega suhtlemiseks ning nende koolitamiseks. Turundusmeetmestikule põhinedes koostati tegevuskava ja eelarve aastaks 2020. Tegevuskavas esitati planeeritavad turundustegevused ning vastutajad kuude kaupa. Olulisemad turundustegevused on kliendiõhtu korraldamine ja Ilu Messil osalemine. Mõlemad üritused annavad võimaluse suhelda kõikide kliendigruppidega, suurendada ühtekuuluvuse tunnet ning reklaamida ilusalongi ja selle teenuseid. Turunduseelarves esitati planeeritavad kulud ning seda täiendatakse jooksvalt tegelike kuludega. Planeeritud turunduskulud aastaks 2020 on 40 062€, millest kõige suurema osa moodustavad turundusega tegelevate töötajate palgad. Lõputöö ülesanded ja eesmärk said täidetud. Ettevõttele OÜ La Caramella koostati turundusplaan, mille käigus valiti sobiv turundusstrateegia, määratleti meetmed ning koostati tegevuskava ja eelarve. Turundusplaan on OÜ La Caramella jaoks rakendusliku väärtusega ning selle järgi hakatakse tegutsema jaanuarist 2020. Loodud turundusplaan on aluseks ettevõtte kõikide töötajate, kuid peamiselt turundusjuhi ning administraatori tööülesannete planeerimisel. Plaani toimivust kontrollib turundusjuht, kelle ülesandeks jääb ka jooksvate korrektuuride tegemine ja plaani täiendamine.